Eurolaulu Raadio

Neli peamist viga, mida naistele suunatud visuaalturunduses vältida

"One of the Boys from Rillette" reklaam aastast 1920

FOTO: Top Foto/Scanpix

Nii nagu on tõusnud visuaalse kommunikatsiooni osakaal, on tõusnud ka naiste majanduslik võimekus, mistõttu oleks rumal reklaammaterjale luues naiste sihtgrupi eelistusi ignoreerida. 

Kuigi maailm on palju muutunud, võib tänagi kohata palju reklaame, mis on naisi solvavad, seksistlikud ja põhinevad aegunud soostereotüüpidel. Pole ka ime, kui see ei kutsu naisi rohkem ostma. Female Factor aitab ettevõtetel väljakujunenud turundusarusaamu muuta, et naistarbijatele rohkem meeltmööda olla. Forbes Women toob nende abil välja neli peamist viga, mida tuleks naistele suunatud visuaalturunduses vältida.  

Viga: naiselike stereotüüpide taastootmine

Ohumärgiks on teatud sümbolid, mille kasutamist peaks igal juhul vältima: punased stiletod (eriti siis, kui pole kedagi, kes neid kannaks või kui kingade kõrval on kokkukõlksuvad šampanjaklaasid); hiigelsuur ostukott naise käevangus; roosa kui põhivärv sooneutraalsel tootel (välja arvatud juhul, kui see on seotud rinnavähiuuringutega või selleks raha kogumisega).

Viga: naiste pidamine passiivseteks vaatlejateks

Turunduses peetakse mehi rohkem aktiivseteks osalisteks kui naisi. Tänapäeval ei ole kohane kujutada naisi passiivsete vaatlejatena, kui tegelikult lööb suur osa naistest ühiskonnas aktiivselt kaasa ja käib tööl.

Viga: naiste kujutamine vaid mehe kõrval ja peres

Noored naised lükkavad abielu ja laste saamist üha rohkem edasi. Palju on ka neid naisi, kes ei soovigi lapsi. Pealegi on pere mõiste tänapäeval muutunud ja keskmine naine ei ole vaid tainarulli käes hoidev ja kodus meest ootav perenaine. Õigetes olukordades tuleb veidi kirjuma perepildi näitamine väga kasuks, eriti kui soovitakse läheneda noorematele inimestele. 

Viga: naine jäetakse pildist üldse välja

Ka tänapäeval on üks peamistest probleemidest see, et naised jäetakse reklaamidest üldse välja. Arvestades seda, et umbes 70-80 protsenti tavatarbijatest on naised, ei maksa naisi unustada. Näiteks võib võtta autorendifirmad, kelle kliendid on suuresti naised, kuid kes oma reklaamides kujutavad klientidena enamasti ainult mehi. Kuigi ka naised sõidavad autodega, on stereotüüpidesse kinni jäämine nii mõjus, et paljud ettevõtted unustavad reaalsusele mõelda.