Väljas söömise teejuht kaalulangetajale, kes kardab üle süüa

FOTO: SCANPIX

Täpne toitumiskava jälgimine on eduka kehakaalu langetamise eelduseks. Sellegipoolest tuleb meil kõigil ette olukordi, kus lihtsalt peame sööma väljas. Kahjuks pole tervislik toit aga restoranide-toidukohtade tugevaim külg.

Kaalustalla.ee blogi pakub välja kaheksa nippi, kuidas teha sellises olukorras valikuid ilma toitumiskava rikkumata.

1. Joo palju vett.

Vee joomine aitab vähendada isu. Palu tuua endale enne sööma asumist klaasitäis vett. Tänu sellele sööd hiljem vähem. Kindlasti väldi kõikvõimalikke magusaid jooke (mahlad, limonaadid jne). Kohvi ja tee on lubatud, ent ilma suhkruta. 

2. Söö ohtralt värsket salatit.

Värsket salatit võid sa süüa tõesti palju. See täidab hästi kõhtu, ent on samas väga madala kaloraažiga. 

3. Söö valgud kõigepealt.

Alusta oma toidukorda liha või kalaga. Valgud aitavad reguleerida isu ja taltsutada sinu näljatunnet. Kui vähegi võimalik, jälgi valguportsu valides ka toitumiskava koguseid.

4. Palu kaste tuua eraldi kausis.

Kastmed on üldjuhul äärmiselt kaloririkkad ja tihtipeale tundmatu koostisega. Kui palud kastme tuua eraldi kausikeses, saad ise selle kogust reguleerida.

5. Söö rahulikult.

Sinu aju saab signaali kõhu täitumisest väikese viivitusega ja kiirustamine viib ülesöömiseni.

6. Väldi magustoite.

Magustoitudes on äärmiselt palju suhkrut ning on ülekaalu põhjustajad number üks. Kui kuidagi ilma ei saa, võta kohvi kõrvale kodust kaasa tükike 70protsendilise kakao sisaldusega šokolaadi. 

7. Söö kõhu täitumiseni.

Kui kõht on täis saanud, võid julgelt ülejäänud prae alles jätta. Usu mind, mitte keegi ei pea sind selle pärast veidrikuks. 

8. Väldi prae kõrvale kuklite-saiakeste söömist.

Üldjuhul tuuakse toidu kõrvale ka korvike erinevate saiakestega. Jäta need parem teistele. Sageli on just saiakestest saanud ülekaalulisus alguse.  

Tagasi üles