Kuidas silmarõõmu «ümber nurga» kohtingule kutsuda

FOTO: SCANPIX

Kellegi vastu huvi tundes on loomulikult kõige mõistlikum otse tema poole pöörduda ja ta endaga kohtingule kutsuda. Kõik meist ei ole aga nii julged ja otsekohesed, mistõttu võib tekkida tahtmine enda tundeid kaitsta ja teha seda ääri-veeri. Umbkaudne lähenemine maandab riski ja ebakindlust ning teeb kurameerimise kerge närviga inimesele lihtsamaks.

Psychology Today pakub välja mõned strateegiad, kuidas kedagi endaga välja kutsuda ilma, et sellega kaasneks palju pinget.

1) Pane ette - leia võimalus kohtinguks umbkaudse soovitusega. Nii on tal võimalus su kutse vastu võtta alternatiivse ettepanekuna.

Näiteks:

Sina: «Mis sul sel nädalvahetusel plaanis on?»

Tema: «Mõtlesin minna keeglit mängima.»

Sina: «Tundub tore. Ma lähen kinno vaatama [filmi nimi]. Tahaksid ka tulla?»

Või juba selgemalt:

Sina. «Mis sul sel nädalvahetusel plaanis on?»

Tema: «Mõtlesin minna keeglit mängima.»

Sina: «Tundub lõbus. Või me võime ka kinno minna. Üks uus film tundub väga põnev.»

2 ) Tema idee - jäta mulje, nagu oleks soov koos välja minna hoopis tema enda mõte. Selle strateegiaga jääb tal mulje, et kutsuja oli tema ise. 

Näiteks: 

Sina: «Kas sa tead mingit kohta, kus on tõeliselt hea Itaalia toit? Ma nii tahaks head maitseelamust.»

Tema: «Jaa, mulle väga meeldib Rukola. Mine sinna.»

Sina: «Väga hea soovitus. Aga kui see koht sulle nii meeldib, äkki läheksime koos?»

Või:

Sina: «Kas sa tead mingit kohta, kus on tõeliselt hea Itaalia toit? Ma nii tahaks head maitseelamust.»

Tema: «Jaa, mulle väga meeldib Rukola. Mine sinna.»

Sina: «Väga hea soovitus. Me peaksime kindlasti minema. Millal sul vaba õhtu on?»

3) Miks mitte? - selle lähenemisega paned teise inimese enda soove täitma sellega, et paned ta kaitsesse. Nii peab ta ise välja mõtlema põhjuseid, miks ta ei ole millegagi nõus (ja see on keeruline).

Näiteks: 

Sina: «Selleks nädalavahetuseks lubati imeilusat ilma ja vanalinnas avati just uus mereannirestoran. Ma näe ühtki põhjust, miks me ei võiks sinna minna.»

Või konkreetsemalt:

Sina: «Sa oled vallaline, ma olen vallaline. Läheks sinna mõni päev?»

4) Kasu - selle lähenemisega saad ta nõusoleku tänu sellele, et veenad teda olukorra kasulikkuses. Mis ta sellest saab?

Näiteks: 

Sina: «Seal nurga peal kohvikus on ulmehea cappuccino. Sa peaks seda üks kord proovima.» 

Tema: «Oo, kõlab hästi. Eks ma siis proovin.»

Tema: «Suurepärane. Ma jooks isegi hea meelega veel ühe tassi. Lähme koos? Ma saaks näiteks kolmapäeval kell kümme.»

Või tugevamalt:

Sina: «Seal nurga peal kohvikus on ulmehea cappuccino. Sa peaks seda üks kord proovima.»

Tema: «Oo, kõlab hästi. Eks ma siis proovin.»

Sina: «Suurepärane. Ma jooks isegi hea meelega veel ühe tassi. Lähme täna lõuna ajal?»

5) Väljakutse - selle strateegiaga esitad talle väljakutse teha seda, mida sina tahad, et ta teeks. Nagu lõbus julguseproov, võistlus või kihlvedu.

Näiteks: 

Sina: «Vean kihla, et ma mõtlen välja parema esimese kohtingu plaani kui sina. Ma läheks… (räägi oma plaanist). Kuhu sa läheks?»

Tema: «Ma läheks… (räägib oma kohtinguideest).»

Sina. «Väga hea mõte! Okei, sina võitsid. Tegelikult ma tõesti tahaks sinna minna. Ehk peaksimegi päriselt minema? Mis sa arvad?»

Või konkreetsemalt:

Sina: «Vean kihla, et ma mõtlen välja parema esimese kohtingu plaani kui sina. Ma läheks… (räägi oma plaanist). Kuhu sa läheks?»

Tema: «Ma läheks… (räägib oma kohtinguideest).»

Sina. «Väga hea mõte! Okei, sina võitsid. Lähme sinu plaani järgi. Mis kell ma su peale võtan?»

Need tehnikad on umbkaudsed, aga tõhusad. Siiski tasub enne nende kasutamist tähele panna - kuigi nii võid end mugavamalt tunda, sest ei pea olema väga otsekohene, võib silmarõõm pidada selliseid lähenemiskatseid veidi manipuleerivaks. Ära unusta samal ajal naeratada ja flirtida. Sellegipoolest võib juhtuda, et satud inimese otsa, kes eelistab suheldes selgust ja siirust. Igal juhul ei tasu tagasilööke karta, sest kaotada pole sul midagi.