Toitumisnõustaja: hommikusöök toidab lapse aju

FOTO: SCANPIX

Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu paneb lastevanematele südamele, et iga lapse menüüs on väga tähtsal kohal täisväärtuslik hommikusöök, mis aitab alustada päeva energiliselt ning hea tujuga.

«Tänapäeval kurdetakse üha enam, et lastel on koolis raskusi õppimise ja keskendumisvõimega, kuid mõnikord võib olla taolistele probleemidele väga lihtne lahendus – näiteks päevane tervislik toidusedel, kus ei ole kohta liigsetel suhkrutel ning värv- ja säilitusainetel. Lapse päev peaks algama tervisliku  ja toitva hommikusöögiga,» sõnas Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu. «Korralik hommikusöök mõjub hästi lapse tervislikule kehakaalule, parandab lühimälu ning tõstab organismis mineraalainete ja kasulike vitamiinide taset.»

«Elutempo on tänapäeval väga kiire, kuid lapsevanemad teeksid oma lastele ja ka endile suure teene, kui leiaksid aja hommikusöögi valmistamiseks.  Kõige lihtsamad- kasulikumad variandid on tatrapuder vokitud köögi- ja juurviljadega, munaomlett avokaado ja täisteraleivaga ning kerge on valmistada ka mitmeviljaputru, millele võiks lisada mett, toormoosi või marju,» rääkis Merisalu. «Hommikusöögi ajal tuleks lastelt ära korjata nutividinad, mis segavad söömist ning toit võib jääda korralikult läbi närimata – see aga pole hea seedimisele. Toidukordade kõrvale ei ole soovitav juua vedelikku, mille tõttu jääb samuti toit korrapäraselt läbi närimata.»

«Kindlasti peaks lapsevanem kontrollima, et kooli ei võetaks kaasa krõpse, energia- ning muid magusaid karastusjooke, mis mõjuvad halvasti nii keskendumisvõimele kui organismile tervikuna. Lapsele võiks vanem panna kooli kaasa banaani, õuna, apelsini või tükeldatud puuvilju.  Vahepalaks võivad olla ka maitsva tipikastmega köögiviljad. Kui lapsevanem selle pisikese sammu teeb ning paneb ise lapsele tervisliku vahepala koolikotti, siis kiusatus rämpstoidu järele on lapsel väiksem,» lisas Katri Merisalu.

Tagasi üles