Nike

Tallinna moenädala peakorraldaja: üha kasvav publik on parim tõestus, et moenädalat on vaja

Tallinn Fashion week 2014 - Embassy of Fashioni moe-show Tallinna lennusadamas.

FOTO: Tiit Mõtus

Eelmisel nädalal toimus Baltika kvartalis moevisiooni ümarlaud, kus muuseas tuli jutuks ka Tallinna moenädal, mis mitme kodumaise moedisaineri arvates ei täida praegusel kujul oma eesmärki. Palusime sel teemal kommentaari Tallinna moenädala korraldajalt. 

«Tohutult hea on kuulda, et peale Tallinn Fashion Weeki missioonitundeliste korraldajate valutatakse südant Eesti moe üle ka laiemalt,» sõnas moenädala peakorraldaja Anu Kikas. «Me ajame ju ühist asja eesmärgiga muuta aasta-aastalt Eesti moeelu elavamaks, professionaalsemaks, nähtavamaks. Midagi ei ole teha - Eesti on me mängumaa ja peame sellega leppima kogu tema eripärasuses (sponsorite ja sisseostjate piiratus, disainerite vähesus, inimeste seotus üksteisega jne) ning sellega ka realistlikult arvestades. Väita, et kuskil mujal on elu ilusam ja rohi rohelisem, seda võib alati. Küll aga ei saa Eesti suurimale moespetsialiste, ajakirjanikke, tippdisainereid ja moehuvilisi kokkutoovale sündmusele süüks panna enda tegemata jäänud tööd või täitumata unistusi.

Tallinn Fashion Weeki korraldajad, keda paraku kõnealuse ümarlaua äärde ei kutsutudki, on alati avatud kriitikale, nõuannetele, tähelepanekutele ja laias maailmas kogetud muljete vastuvõtmisele. Areng peabki olema pidev ning võimaluste piires areneb moenädalgi, tuues igal aastal kohale üha rohkem publikut nii meilt kui mujalt maailmast. Üha kasvav ja viimati rohkem kui 6000-pealine publik on parim tõestus, et Eesti moodi hinnatakse ja moenädalat on vaja.

Kuigi tänased kritiseerijad on kogemata dialoogi asemel valinud monoloogi, on Tallinn Fashion Weeki korraldajad suurima heameelega valmis liituma Eesti moeelu edendavate algatustega, kui need sujuvad konstruktiivses ja edasiviivas vaimus. Koostöös peitub suur jõud,» ütles Anu Kikas.