Jamie Oliver jagas soovitusi, kuidas kaalust alla võtta

Jamie Oliver.

FOTO: Xposure / Scanpix

Tuntud telekokk Jamie Oliver tunnistas, et ta pole kunagi varem end nii hästi tundnud kui praegu ja on enda sõnul koguni 12 kilogrammi alla võtnud. Mis on kaalulangetuse saladuseks? Oliver lisas oma menüüsse rohkem n-ö supertoiduaineid.

Jamie Oliver andis selle nädala alguses intervjuus, kus ta tunnistas, et sööb küll rohkem kui varem, kuid sellest hoolimata on tal õnnestunud kaalust alla võtta. Telekoka soovitus teistele on see, et tuleks tarbida rohkem supertoite, kuna sel moel saab kõige kiiremini kaalu kaotada ja tulemusi on üsna pea ka näha, kirjutab Daily Mail.

Jamie Oliveri viimane kokaraamat keskendub samuti ainult supertoitudele. «Supertoidud täidavad kiiresti kõhtu ja mõjuvad hästi kõigile kehaosadele. Keha on nagu käsn: iga päev tuleb seda täita heade asjadega, mille keha kohe endasse imab,» selgitas ta.

Oliveri sõnul on teatud toiduained niivõrd kasulikud, et need muudavad naha ja juuksed kiirelt kaunimaks, parandavad südame tervist ja maksatalitust ning pikendavad eluiga. Samas märkis ta, et ükski toiduaine pole n-ö imerohi ja allpool mainitud toiduaineid tuleks lisada tasakaalustatud menüüsse.

  • Vetikad

Jamie Oliver avastas enda jaoks vetikad pärast Jaapani reisi. Oliveri sõnul võib jaapanlaste pikaealisuse üheks saladuseks pidada seda, et nad söövad umbes 200 grammi vetikaid päevas. Vetikates on palju antioksüdante, K-vitamiini, kaltsiumi ja rauda, ent brittidele vetikad ei maitse, kuna nende tekstuur on veider ja maitse üsna soolane. Jamie Oliver soovitas lisada vetikaid hautistele, kastmetele ja suppidele.

Röstitud bataat (NYT)

FOTO: ANDREW SCRIVANI/NYT

  • Maguskartul ehk bataat

Jamie Oliveri sõnul usuvad paljud, et maguskartul on kõige tervislikum juurvili ja see arvamus on õigustatud, sest see magus juurvili sisaldab suures koguses vitamiine ning kiudaineid. Lisaks on bataadis magneesiumit ja mangaani, mis on kasulik südamele ja luudele. Oliver soovitas maguskartulit kasutada samamoodi nagu tavalist kartulit – neid saab praadida, röstida, pudruks keeta ja kartulikrõpse teha. 

  • Pähklid

Selleks, et kauem elada, võiksid inimesed Oliveri hinnangul rohkem pähkleid süüa. Peotäis pähkleid lisab elueale aastaid juurde, sest pähklid sisaldavad palju vitamiine ja mineraale. Pähklites on ka palju rasva, aga kui tarbida pähkleid mõõdukalt, siis ei tasu rasva pärast muretseda. 

  • Rasvane kala

Jamie Oliveri sõnul tasuks vähemalt korra nädalas süüa rasvast kala (forell, sardiinid, lõhe). Rasvane kala sisaldab oomega-3-rasvhappeid, mis on kasulikud südamele ja ajule. 

  • Munad

Tuntud telekokk ütles, et ei tasuks uskuda neid, kes väidavad, et päevas ei tohiks üle ühe muna süüa, kuna muna sisaldab palju kolesterooli. «Need, kellel on niigi kõrge kolesterooli tase, teavad, milliseid toiduaineid vältida, kuid keskmisele inimesele ei tee üks muna päevas sugugi kahju,» lausus ta. Oliveri sõnul on munades palju valke ja munast on väga kerge erinevaid roogasid valmistada. 

Lisaks neile toiduainetele soovitas Oliver ka kohvi juua, kuna kohv mõjub maksale hästi. «Jooge kofeiiniga kohvi 2-3 korda päevas – maksale see meeldib ja kui maks on õnnelik, siis on ülejäänud keha ka õnnelik,» selgitas ta.

Tagasi üles