Raport: suvel sündinud lastel on koolis raskem

FOTO: SCANPIX

Briti fiskaaluuringute instituudi raport näitab, et suvel sündinud lastel võib minna koolis kehvemini kui sügisel sündinud lastel, sest ligi aastane vanusevahe klassikaaslaste seas tekitab laste arengusse suure lõhe.

Raportist selgus, et probleem on tõsine: kõige suurem on laste arenguline vahe kooli alguses, kuid see jääb püsima kuni keskkoolini välja, vahendab The Guardian.

Võrreldes lastega, kes on sündinud septembris, on 30. aprilli ja 31. augusti vahel sündinud laste tulemused lugemises, kirjutamises ja matemaatikas seitsmeaastaselt umbes kolmandiku võrra kehvemad. 16-aastaselt lähevad nad 20 protsenti suurema tõenäosusega õppima kutsekooli ning 18-19-aastaselt on 20 protsenti vähenenud tõenäosus, et suvel sündinud laps pääseks õppima ülikooli.

Inglismaal alustavad lapsed kooliteed nelja-aastaselt ning nüüd soovitakse seadust muuta, et 31. aprilli ja 31. augusti vahel sündinud lapsed võiksid minna kooli alles viieaastaselt, kui vanem tunneb, et laps pole kooliks valmis. Nelja-aastase ja viieaastase lapse arengu vahe võib olla väga suur. 

Claire Crawford, Lorraine Dearden ja Ellen Greave tõestasid oma uuringuga, et kõige rohkem mõjutab arenguvahe suve lõpus sündinud lapsi, kes on sunnitud hakkama saama tegevustega, milleks nad pole füüsiliselt päris valmis. 

Ligi aasta jagu vanematel lastel on võrreldes nendega ka paremad motoorsed oskused, tänu millele on neil kas või pliitasi käes hoidmine lihtsam kui noorematel. Vanemad lapsed oskavad paremini üksi süüa, riietuda ja tualetis käia, samuti on neil parem keeleoskus. Kuigi suvel sündinud lapsed pole teistest rumalamad, on neil raskem hakkama saada, sest nad pole keerukamateks ülesanneteks arenguliselt veel päris valmis.

Tagasi üles