Tahaks kaalust alla võtta, aga tervislik toit ei maitse

Ikka õun!

FOTO: SCANPIX

Tänane kaalustalla.ee blogipostituse teema tõstatab paljude kaalulangetajate probleemi veidi teise nurga alt. Kui tavaliselt on murekohaks see, et toitumiskava järgimisega alustamisel tunduvad portsjonid liiga väikesed või veelgi tihedamini liiga suured, siis seekord peatume kolmandal probleemil. Selle probleemi nimeks on «Mulle ei maitse».

On täiesti arusaadav, et enamik võtab ette teekonna kergema mina poole, kuna ülekaal on tekkinud valedest toitumisharjumustest: liialt suur kaloraaž, vale toitainete vahekord, liialdamine magusaga, pidev näksimine, magusate jookide tarbimine vms. Põhjuseks võib olla veel ka vähene kehaline aktiivsus. Neid põhjuseid on kümneid ja kümneid ning nende kõikide üleslugemine võtaks tohutult ruumi ja aega.

Kehakaalu langetamine ei ole lühiajaline protsess, vaid tervislik toitumine ja piisav kehaline aktiivsus peab muutuma elustiiliks. Vastasel juhul oled mõne aja pärast alguspunktis tagasi, olenemata sellest, kuidas või mis ajaga kehakaalu alandasid. See on fakt ja seda ei ole võimalik kahjuks kuidagi muuta.

Mitmed inimesed on kurtnud, et neile ei maitse mõni toiduaine. Näiteid: piimatooted, lihatooted, kalatooted, köögiviljad, pähklid, tatar.

Sellisel juhul tuleb vaadata peeglisse ja mõelda, mis valiku teed:

  • söön edasi seda, mis maitseb (kommid, sai, vorst vms) ning jään selliseks, nagu peeglist paistab;
  • muudan oma suhtumist tervislikku toitu ja leian retseptide seast lemmikud (vajaduse korral asendan lubatu piires) ning saavutan seeläbi parema vormi.

Viimane valik on kindlasti mõistlikum ning parem nii enda vormi kui ka tervise nimel.

Kui teatud toidud ei maitse, ega siis midagi teha ei ole. Need saab jätta lihtsalt kõrvale ja valida mõni asendustoiduaine. Kui ka miski muu ei maitse ja inimene ei ole valmis enda mõtteviisi muutma, siis kahjuks jääb soovitud vorm üldjuhul saavutamata või saavutatakse see väga lühikeseks ajaks.

Arusaadav, et sulle võivad väga maitseda šokolaad, makaronid vorsti-nisujahukastmega jne. Sa ei peagi täielikult loobuma oma lemmiktoiduainetest, aga kui sa soovid oma välimust ja elustiili muuta, siis ei saa sa neid kahjuks endale enam igapäevaselt suurtes kogustes lubada. See on valikute küsimus.

Muuda oma suhtumist

  • Lase lahti mõtetest «Mulle ei maitse», «Ma ei suuda», «Ma ei viitsi», «Mul pole aega».
  • Sa oled teinud juba tubli alguse. Sa loed seda artiklit! Sa tahad muutuda ja saad sellega hakkama!
  • Leia võimalusi ja lahendusi, mitte ära otsi probleeme.

Toitumine

Kui üks toiduaine ei maitse, siis vaata, kuidas on võimalik seda välja vahetada/asendada. Näiteks omavahel saab vahetada riisi ja tatart, omavahel tohib vahetada mõningaid puuvilju jne. Kui toitumiskavas on kirjas õun, aga see sulle ei maitse, siis vali pirn ja oledki leidnud lahenduse. Nii on ka paljude teiste toiduainetega.

Treening

Kui sa ei saa kükke teha, siis sobib selle harjutuse asendamiseks hästi harjutus «Astumised pingile». Samamoodi on võimalik asendada kõiki teisi harjutusi. 

Tagasi üles