Kas sööd rohkem, kui endale teadvustad?

FOTO: SCANPIX

Sa võid küll arvata, et toitud tervislikult, aga kilod tulevad ikkagi juurde. Selle põhjuseks võib olla asjaolu, et sa lihtsalt sööd rohkem kui su keha vajab.

Üllatavalt on väga palju põhjuseid, miks inimesed söövad rohkem kui nad vajavad. Allwomenstalk toob välja kõige levinumad põhjused:

1. Sa tunned kohustust taldrik tühjaks süüa

Lapsena on õpetatud, et kunagi ei tohi jätta toitu järele ja alati peab taldriku tühjaks sööma. Kui oled väljas söömas ja serveeritud portsjon on väga suur, siis ära karda seda veidi alles jätta. Tervislikult ja tasakaalukalt toitumiseks on oluline oma piire teada ja nendest ka kinni pidada.

2. Sa sööd liiga kiiresti

See on põhiline märk sellest, et võid liiga palju süüa. Selleks, et su aju saaks aru, et kõht on täis, läheb veidi aega ja ülesöömise vältimiseks ei tohi toitu kunagi liiga kiiresti süüa. Toit tuleb alati korralikult läbi närida.

3. Sinu vahepalad on liiga suured

Paika ei pea uskumus, et mida suurem vahepala on, seda kauem see kõhtu täis hoiab. Kuigi peotäis komme võib tunduda toitvam snäkk kui banaan või peotäis pähkleid, siis tegelikult tasub eelistada just viimaseid variante.

4. Sa jood palju veini

Vein, eriti punane vein, sisaldab palju peidetud kaloreid, mis võivad takistada kaalu langetamist. Klaas veini võib sisaldada sama palju kaloreid kui šokolaaditahvel. Seega tasub oma joomisharjumustel silma peal hoida.

5. Sa sööd jäätist suurest kausist

Väiksema magustoidukausi asemel meeldib sulle süüa jäätist suuremast kausist, mille pärast sööd kindlasti rohkem kui vaja. Selle pärast tasub eelistada väiksemat kaussi või piirduda kindla lusikatäie arvuga.

6. Sa teed trenni, mis sulle ei meeldi

Uuringud on näidanud, et inimesed söövad peale treeningut rohkem ebatervislikke asju siis, kui neile see treening ei meeldinud. Kui pead trenni rohkem kohustuseks kui harjumuseks, siis tekib tahtmine ennast pärast seda liigselt premeerida.

7. Sa sööd palju sõpradega koos

Kui sööd palju väljaspool oma enda kodu, siis on ülesöömise oht suurem ning piire kergem ületada. Selle pärast tasub olla väljaspool kodu eriti tähelepanelik ja piirata oma söömisharjumusi. 

Tagasi üles