Jalgpallurist lennujuht Pirjo Orn: ma ei ütleks, et tegemist on mehiste aladega

Pirjo Orn

FOTO: Erakogu

Lennujuht ja naine? Jalgpallur ja naine? Kõlab veidralt? Mitte Pirjo Ornile, kes on silmnähtavalt õnnelik noor naine ja tegeleb mõlemas valdkonnas suurima kirega.

Lisaks on ta ise ka tipptasemel jalgpalli mänginud ning Eesti koondisesse kuulunud.  «Tegelikult ma ei ütleks, et tegemist on mehiste aladega. Inimestel on lihtsalt tekkinud selline eelarvamus. Mõlemad alad on üha populaarsemad ka naiste seas,» sõnab Pirjo, kes 25-aastase noore naisena tegi oma elus totaalse kannapöörde. Ja seda täiesti juhuslikult. 

«Käisime Nipernaadi reisiklubiga Mount Blanc’i tipus (Euroopa kõrgeim mägi). Seal oli ka üks lennujuht, kes rääkis, et käimas on kampaania, kus värvatakse lennujuhte. Ütlesin veendunult, et ei-ei, see pole mulle! Teadsin, et ka õde, täditütar ja sõbranna kandideerisid lennujuhiks,» meenutab Pirjo. «Tulime sellesama lennujuhiga tagasi linna ja ta uuris taas, kas olen kandideerinud. Ja siis otsustasingi, et proovin. Saatsin esmaspäeva õhtul paar tundi enne tähtaega oma CV ära ja läksin katsetele.»

Pirjo Orn. Foto: erakogu

FOTO: Erakogu

Test oli mitmeosaline ja teooriaosale järgnesid n-ö praktilised katsed arvutis. Arvutis olnud testis tuli näiteks liiklust juhtida, valgusvoore ümber lülitada ja teha kõik selleks, et liiklus toimuks. Testiti võimet, et suudad mitut asja korraga teha ja mitte eksida. Kusjuures, ka arvutimängudega polnud Pirjo varasemalt väga kokku puutunud ja lennundusest teadis üksnes nii palju, kui reisimise käigus oli kokku puutunud, aga ameteid peale piloodi ja stjuardessi oma väga ei teadnudki…

Lõpptulemus oli see, et neljasest sõbrannade pundist, kes kandideerisid, sai lennujuhiks üksnes Pirjo, kes nii väga ei tahtnudki lennujuhiks saada. 

«Need testid olid algusest peale nii lahedad! Mulle nii meeldisid, IQ-testid ja ruumiline mõtlemine, kujundid kokku pandud. Tõesti – ma soovitaksin kõikidel proovida! Mitte midagi pole kaotada, üksnes võita!» Kes veel ei tea, siis lennujuhiks on võimalus kandeideerida kõigil kuni 14. juunini. Vaata lähemalt: www.lennujuht.ee.

Ent milliseid omadusi on sel positsioonil vaja? «Peab julgema võtta vastutust, pead olema kiire reageerija, isegi kui midagi natuke valesti läheb, kui näed, et on probleem, pead hakkama seda lahendama, mitte et tõstad käed üles, et nüüd läks valesti…,» vastab Pirjo muigamisi.

Pirjo Orn. Foto: erakogu

FOTO: Erakogu

Kuna lennujuhi graafik on paindlik - töötatakse 36 tundi nädalas ja seda vahetustega - jääb paljudel üle ka aega, et tegeleda hobidega. Näiteks Pirjo töötab hobikorras jalgpallitreenerina, praegu juhendab ta juba kolmandat aastat 2002. aastal sündinud tüdrukute rühma Viimsis. «Hästi vahva grupp, tahavad paremaks saada kogu aeg, pooled on täiesti jalgpallihullud, ise mängiksid kogu aeg kui võimalik,» kirjeldab Pirjo oma treeningugruppi ja kutsub kõiki huvitatuid treeningule: «12-13-aastased tüdrukud, kõik on oodatud!»

Jalgpall ongi teine tema suur armastus lennujuhtimise kõrval. Omal ajal esindas Pirjo Eesti naiste jalgpallikoondist ning kuulus keskkaitsjana Tallinna Kalevi koosseisu. 

«Nii lennujuhtimises kui ka jalgpallis pole vahet, kas mängivad mehed või naised, mõlemad saavad väga ägeda emotsiooni! Mulle meeldib võistkondlik tegevus, iga kord kui trenni lähed, saad positiivse laengu. Jalgpalliliit üritab naiste jalgpalli populariseerida, just sellest eelarvamusest lahti saada, et tegemist on poiste alaga,» sõnab Pirjo ja lisab: «Sama eelarvamus, et jalgpall pole tüdrukute ala, sest jalad lähevad kõveraks. Aga kui vaadata jalgpallikoondist, siis on meil üks ilusam tüdruk kui teine. Kõik on piltilusad!»

Tagantjärele vaadates tõdeb ka Pirjo ise, et on üks ütlemata õnnelik inimene. Tal on kaks suurt kirge ja hobi, mis ühtaegu ka töökoha rolli täidavad. 

Tagasi üles