Neli nõuannet, kuidas iseennast õnnelikumaks teha

FOTO: SCANPIX

«Kui ma kaaluksin 20 kilo vähem, siis oleksin õnnelikum», «Kui ma teeniksin rohkem raha, siis oleksin õnnelikum», «Kui ta armastaks mind, siis oleksin õnnelikum», «Kui ma saaksin ametikõrgendust, siis oleksin õnnelikum». Kas mõni neist väidetest on sulle tuttav?

Võib-olla mõni vastas jaatavalt, kuid tegelikult on teadlased kindlaks teinud, et see, kuidas keegi tulevikusündmustesse suhtub, sõltub suuresti inimese iseloomust, mitte sündmusest endast, kirjutab Psychology Today.

Teadlased viisid läbi mitmeid katseid ja selgus, et see, kas mõni positiivne sündmus teeks meid õnnelikuks või mitte, sõltub paljuski sellest, kas me ise kaldume olema pigem positiivse või negatiivse suhtumisega. See on huvitav leid, kuna see tõestas, et positiivsete sündmuste ootamine on ajaraiskamine. Kui sa juba praegu pole õnnelik, siis ükski sündmus ei suuda sind õnnelikuks teha.

Selleks, et kogeda tõelist õnne, peaks inimene muutma oma mõttelaadi. Järgnevalt on neli nõuannet, kuidas võiks alustada.

1. Lõpeta mõtlemine, et «kui miski juhtub, siis ma olen õnnelik». Ole enda vastu aus: tegelikult ei teeks see sind ju õnnelikuks. Palgatõus, kaalulangetus, kallima leidmine – kui sa oled juba praegu õnnetu, siis need muutused ei teeks su elu paremaks.

2. Sinu mõtted takistavad sul õnnelik olemast. Ja mõtete külge takerdumine võib neid vaid võimendada. Kuigi oma mõtteid on hea teistega jagada, ei tasu kogu aeg ringi käia ja kõigile korrutada, et ülemus vihkab sind. Lõpuks võib nii minna, et sa jääd ise oma halamist uskuma.

3. Küsi endalt, miks sa pole õnnelik. Kas asi on selles, et sa ei usu, et võiksid oma ellu leida armsama? Kas usud, et kolleegid vihkavad sind? Arvad, et oled liiga paks, inetu, lühike või rumal? Muuda oma mõtteviisi. Esita iseendale oma mõtete kohta neli küsimust: kas see mõte on tõene? Kas sa võid täiesti kindlalt väita, et see on tõene? Kuidas sa reageerid, kui mõtled sellele mõttele? Kes sa oleksid ilma selle mõtteta? Seejärel hakka mõtlema vastupidiseid mõtteid (nt: ma ei ole paks jne).

4. Naera oma probleemide üle. Naer aitab lõõgastuda, vähendab stressihormoone ja tugevdab immuunsussüsteemi. Naermine aitab vallandada ka endorfiine, mis muudavad meeleolu paremaks.

Tagasi üles