Puuviljad, mis aitavad kaalu langetada

Pirnid.

FOTO: SCANPIX

Erinevalt levinud arvamusele, pole kõik puuviljad ja marjad sugugi võrdsed. Mõnes puuviljas võib olla väga suur kogus looduslikku suhkrut ja seetõttu ei tasu neid vilju väga palju süüa. Ent leidub ka väga palju marju ja puuvilju, mis õiges koguses soodustavad kaalulangetust.

Näiteks avokaado kiirendab ainevahetust ja tõstab ka testosterooni taset, mis aitab nii meestel kui naistel kaalust alla võtta, kirjutab Daily Mail.

Mustikates on tohutult palju antioksüdante, mis aitavad kehast mürkaineid välja viia ja langetavad kehakaalu.

Pirnides on palju kiudaineid, mis täidavad hästi kõhtu ja soodustavad samuti kaalulangetust. Oluline on aga meeles pidada, et pirne ei tasuks koorida, kuna just koore sees on palju kiudaineid. Õuntes on kiudaineid, mis kiirendavad ainevahetust ja tekitavad täiskõhutunde. Õunte puhul tuleks käituda samamoodi kui pirnidega - õunu tuleks süüa koos koorega.

Ka banaanid sisaldavad kiudaineid, mis vähendavad erinevaid isusid. Banaani võiks süüa näiteks hommikusöögiks, kuna see mõjub tervisele hästi ja aitab hoida saledat joont. Kookospähkel täidab samuti hästi kõhtu ja parandab maksa tööd.

Sidrun aitab maksa puhastada. Joo hommikul klaas vett, millele on lisatud sidrunilõik või sidrunimahla, sel viisil ennetad rasvade ladestumist. Greip täidab hästi kõhtu ja sisaldab väga vähe kaloreid. Apelsin aitab keha vedelikutaset normis hoida. 

Granaatõunas on palju antioksüdante, mis aitavad kehal vabaneda mürkainetest. Lisaks aitab greip vähendada erinevaid isusid. 

Tomatid kuuluvad samuti puuviljade hulka. Tomatis on palju C-vitamiini ja lükopeeni, mis stimuleerib aminohapete tootmist, mis omakorda kiirendavad rasvade põletamist. 

Melon on väga maitsev vili, mis täidab hästi kõhtu. Umbes 200 grammi melonit sisaldab ligikaudu 60 kilokalorit. Virsikud on ideaalsed puuviljad neile, kes soovivad, et päevamenüü sisaldaks võimalikult vähe kaloreid. Virsikutes on palju antioksüdante, mis viivad kehast mürkaineid välja.

Lisaks värsketele puuviljadele võiks tarbida ka kuivatatud puuvilju, kuna needki aitavad rasvu põletada ja alandavad kolesterooli taset. Ent kuivatatud puuvilju tuleks tarbida mõõdukalt.