Kümme küsimust, mis aitavad tuju tõsta

FOTO: SCANPIX

Vasta kiirelt järgnevale küsimusele: kas sa oled õnnelik? Kui ei, siis siin on sulle hea uudis: psühholoog Elizabeth R. Lombardo tegi kindlaks, et õnn – täpselt nagu sport – on oskus, mida on võimalik arendada.

Lombardo sõnul tuleb endale esitada vaid järgnevad kümme küsimust, mis aitavad tuju tõsta, kirjutab YourTango.

1. Mida ma teiste juures imetlen? See, mida sa teiste juures imetled, näitab selgelt, mida sa enda juures hindad. Kui hakkad oma suurimaid väärtusi reaalselt ära kasutama, võib tulemuseks olla suur õnn.

2. Kuidas ma saaksin rohkem liikuda? Treening ja liikumine vähendab stressihormoone. Hea uudis on see, et treeninguks ei pea sugugi iga päev tunniks ajaks jõusaali minema; igasugune liikumine ja liigutamine on kasulik. Selleks, et tuju tõuseks veelgi rohkem, liigu ringi värskes õhus.

3. Millest ma hoolin? Sageli seame suhted tagaplaanile, et saaksime rohkem keskenduda tööle, kuid teiste (õnnelike) inimestega koos aja veetmine võib tuua ka meie ellu rohkem rõõmu.

4. Mida ma hindan? Tänutunne on üks kiireim ja tõhusaim viis, kuidas õnnetunnet tõsta. Võta aeg maha ja tee kindlaks, keda ning mida sa hindad.

5. Kas ma tahan, et mul oleks õigus või et ma oleksin õnnelik? Kas keskendud teistega suheldes pigem sellele, et sul oleks õigus või sellele, et sul oleks nendega koos lõbus? Kui keskendud viimasele, siis oled õnnelikum.

6. Kas mind motiveerib hirm või kirg? Hirm võib kaasa tuua viha, vastumeelsuse, süütunde ja häbi. Kirega kaasnevad aga optimism, mõjuvõim, tänulikkus ja sügav soov keskenduda sellele, et asju paremaks muuta. Ürita igat päeva alustada kire, mitte hirmuga.

7. Kas ma olen perfektsionist? Perfektsionism võib oluliselt vähendada õnnetunnet.

8. Kas ma mõjutan teisi positiivselt? Kui osaled projektides vabatahtlikuna, teeb see teistele head ja tekitab ka sinus häid tundeid. Oluline on aga see, et sa ei keskendu ainult teiste tunnetele ja soovidele, vaid mõtled ka iseendale.

9. Kuidas ma saaksin rohkem puhata? Õnnetunde saavutamiseks on tähtis ka see, et sul oleks aega lõõgastumiseks. See ei tähenda, et sa veedad õhtul pärast tööd tund aega Facebookis. Mediteerimine aitab näiteks rahuneda ja lõõgastuda, samuti mõjub hästi magamine.

10. Millele ma keskendun? Tihtipeale valdab meid kahetsustunne ja mõtleme minevikule; või muretseme tuleviku pärast. Mõlemad vähendavad meie õnnetunnet. Ürita olla hetkes. Kui mõtled minevikule, ürita endale andestada need asjad, mis minevikus aset leidsid ja võta neid kui kogemusi ning õppetunde. Kui mõtled tulevikule, keskendu sellele, mida sa tahad, et juhtuks.

Tagasi üles