Et jooksmine hakkaks päriselt meeldima

FOTO: SCANPIX

See, et sulle pole kunagi varem jooksmine meeldinud, ei tähenda sugugi, et see ei võiks muutuda. Kehalise kasvatuse tundides aja peale jooksmine võis jätta jooksuspordist väga halva mälestuse, ent tasapisi harjutades on võimalik oma suhtumist muuta.

Värskes õhus jooksmine on väga odav trenn, pealegi on see organismile ülimalt kasulik. Hello Healthy pakub välja mõned nipid, kuidas iga jooksupõlgur saab oma elu muuta ja jooksmist nautima õppida.

Ole algaja, süümepiinadeta. Selles pole midagi imelikku, kui sa ei suudagi esimese korraga tervet kilomeetrit järjest joosta. Ausõna, keegi ei mõista sind seepärast hukka - see on normaalne! Tegelikult peaksid enda üle hoopis uhke olema, sest sa vähemalt proovid. Kuskilt peab ju alustama, nii et ole teadlikult uhke algaja, kes võib rahus vahepeal puhata ja jalutada, et pulss stabiliseeruks. Anna endale aega, et suudaksid kauem ja järjepidevamalt joosta. Esimese korraga polegi see võimalik.

Jookse aeglaselt. Unusta kella vaatamine - kui teed sporti enda tervise heaks, siis pole kiiresti jooksmine üldse vajalik. Kui sunnid end liialt takka, suureneb ka vastumeelsus jooksmise suhtes. Jookse sellises tempos, et saaksid samal ajal täislausetega rääkida, ja vaata, kuidas su keha reageerib. Aeglaselt sörkides on hingamine loomulikum ja ühtlasem, lihased ei hakka nii kiiresti valutama ja võid endalegi üllatuseks hakata peagi naeratama.

Sea endale väikeseid eesmärke. Näiteks lepi joostes endaga kokku, et pingutad vähemalt lähedaloleva elektripostini. Selleni jõudes vali uus eesmärk jne. Väikeste eesmärkide seadmine lisab põnevust ja saavutustunne pakub naudingut, et jooksmine oleks meeldivam. Täna jooksed postkastini, varsti silkad juba maijooksul.

Naudi üksiolekuaega. Lapsed ei naaksu, ülemus ei hurjuta, oled täiesti üksi - sina ja tee. Võta jooksu kui puhkeaega, mil saad rahus mõelda oma kõige meeldivamaid mõtteid. Nii hakkad neid hetki juba varahommikul ootama. 

Leia sõber. Kui sa üksiolekut ei naudi, võib olla, et naudid jooksmist hoopis rohkem koos sõbraga. Teineteise julgustamine annab palju jõudu juurde. Rahuliku tempo juures saab lobiseda ja joostes oma suhtlemisvajadust rahuldada. 

Kuula muusikat. Enne jooksma minekut tee omale loend paladest, mille tümpsu löögisagedus jääb minutis 120-140 vahele. Uuringud on näidanud, et just sellise tempoga muusika viib kõige paremini mõtted füüsilisest pingutusest eemale ja muudab innukamaks. 

Jälgi oma edusamme. hea rakendus aitab hästi motivatsiooni hoida. Kui näed oma edusamme, pole tahtmist jooksukorda vahele jätta. Pärast on tulemusi väga nauditav vaadata. Populaarsed tasuta rakendused jooksmise jälgimiseks on näiteks: 

Runkeeper (Android, iOS),

Map My Run (Android, iOS),

Runtastic (Android, iOS),

PUMATRAC (Android, iOS), 

Nike+ Running (Android, iOS), 

Couch-to-5K (Android, iOS),

Strava (Android, iOS),

Endomondo (Android, iOS).

Tagasi üles