Üheksa head nõuannet, kuidas figuuri kahjustamata maiustada

FOTO: Scanpix

Küllap oleme kõik kogenud, kuidas magus suutäis loob hetkeks parema olemise ehk tõstab kiirelt veresuhkru taset. Aga peagi veresuhkur langeb ja tekib taas soov magusa järele. 

Magusavajadus on väga isiklik. See võib olla üldine või isu mõne konkreetse maiuse järele – soov süüa šokolaadi, halvaad, küpsiseid või muud, kirjutavad Figuurisõbrad.

Magusaisu muutub problemaatiliseks siis, kui päevase maiustamise kaloraaž võrdub juba keskmise lõunasöögiga. Magusast ei ole vaja loobuda, kui järgid järgmiseid nõuandeid:

  1. Toidukordade ja ostude kavandamisel pane kirja ka mõõdukalt magusapoolist. Kirjutades poeostude nimekirja lemmik-maiustusi teeb see meele rõõmsaks ja ostudega koju jõudes tihtipeale ei meenugi ostetud maiustused.
  2. Külasta poodi täiskõhuga või söö vahepala enne kauplusse minekut.
  3. Telerilaua maiusevaagnale pane ka rohkelt puuvilju ja köögiviljakange.
  4. Hoia maiustused väljaspool nägemisulatust nii kodus kui tööl. 
  5. Söö šokolaadi vaid kord nädalas.
  6. Varu autosse veepudel ja mõni puuvili hädaolukorraks, mitte kott maiustustega.
  7. Kohv ja koogike – ära söö koogist kõhtu täis, võta tilluke tükk ja naudi väikseid suutäisi. Kohvikutes müüdavad koogid ei ole eriti tillukesed, aga võttes kaasa sõbranna, saab ühte maitsvat koogitükki hoopis jagada ja magusaisu on jälle ohjeldatud. 
  8. Tungiva magusasoovi tekkimisel mine kasvõi 15 minutiks välja kõndima. Liikumine aitab maiuspaladest eemale hoida. Pealegi on tõestatud, et jalutamine mõjutab ajus seda piirkonda, mis ohjab meeleolu ja himusid.
  9. Vaata üle oma magusa tarbimine ja püüa selle manustamist vähendada, näiteks tee ja kohvi hulka lisatava suhkru koguse arvelt. Asenda tee ja kohvi joomisel suhkur meega. Ka vältimatud magusaisu-sööstud saab leevendad kahe teelusikatäie meega, mis on magus ja tervisele vajalik!

FOTO: Figuurisõbrad

Tagasi üles