Maiustusereklaam kaob lastesaadetest

Maiustuste, karastusjookide või krõpsude reklaam peaks peatselt lastesaadete vahelt kaduma.

FOTO: Ove Maidla

Lastesaadete vahelt peaks lähiaastatel kaduma kommide, magusate jookide, krõpsude ja muude laste tervist rikkuda võivate toiduainete reklaam.



Kultuuriministeeriumis valminud meediateenuste seaduse eelnõu asendab senist ringhäälinguseadust. Ühe muudatusena soovitakse ajada laste tervist kahjustada võiva toidu reklaam lastesaadetest välja.

Eelnõu kohaselt peavad telekanalid ise välja töötama eneseregulatsiooni selle kohta, kuidas vältida laste tervist kahjustada võivate toiduainete reklaamimist lastesaadetes. Kui nad aga seda ei tee või on see liiga kehv, siis peab kultuuriministeerium aasta jooksul ise vastava korra paika panema.

Eneseregulatsioon toimib

Kultuuriministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Ave Toots-Erelt selgitas, et ELi liikmesriikides on eneseregulatsioon kaugele arenenud ja kogemus näitab, et televaatajate, eelkõige aga alaealiste kaitset suudetakse nii korraldada küll. Seaduseelnõu tulenebki otseselt ELi kehtestatud nõuetest.

Tervise Arengu Instituudi (TAI) toitumisekspert Tagli Pitsi kiitis ideed. «Lapsed teavad niikuinii, et need on olemas ja ostavad ikka, ent reklaam tuletab neid ka iga hetk meelde,» nentis Pitsi, kelle sõnul reklaamitakse reeglina tooteid, mida lapsed peaksid vähem sööma.

Pitsi sõnul võiksid reklaamikeelu alla minna toidupüramiidi tipus olevad tooted, mille tarbimine pole organismile vajalik ja mille liigsöömine võib pigem olla kahjulik.

TAI lastele välja töötatud toidupüramiidi tipus on sellised toiduained nagu suhkur, mesi, moos, maiustused ning magusad karastus- ja mahlajoogid. Ka liiga soolased ja mõned liigrasvased toiduained võiksid Pitsi hinnangul olla reklaamikeelu nimekirjas.

Ministeerium loodab, et riigikogu võtab seaduse vastu juba sel aastal.



 

Tagasi üles