Kuidas kindlaks teha, kas oled ülitundlik?

FOTO: SCANPIX

Vasta järgmistele väidetele oma sisetunde järgi. Vali jaatav vastus, kui väide peab vähemalt mingil määral paika. 

  • Mulle tundub, et tajun end ümbritsevas keskkonnas ka peenemaid nüansse.
  • Teiste inimeste meeleolud mõjutavad ka mind.
  • Olen reeglina väga valutundlik.
  • Tunnen kiiretel päevadel vajadust eemale tõmbuda, nt voodisse heita, eemalduda pimedasse tuppa või kohta, kus saan olla oma ette ja ärritajatest puhata.
  • Olen iseäranis tundlik kofeiini toime suhtes.
  • Mind ajavad kergesti segadusse eredad tuled, tugevad lõhnad, jämedakoelised kangad või lähikonnas töötavad sireenid.
  • Mul on rikas ja keerukas siseelu.
  • Vali müra tekitab minus ebamugavustunnet.
  • Kunst või muusika tekitab minus sügavat liigutust.
  • Järgin oma südametunnistust.
  • Hakkan rapsima, kui pean lühikese aja jooksul palju ära tegema.
  • Ehmun kergesti.
  • Kui inimesed end füüsilises keskkonnas halvasti tunnevad, tean sageli, mida tuleks teha, et nad tunneksid end paremini.
  • Mind häirib, kui inimesed püüavad mind sundida korraga mitut asja tegema.
  • Püüan meeleheitlikult vältida vigu või asjade unustamist.
  • Üritan vältida vägivalda sisaldavate filmide ja telesaadete vaatamist.
  • Ärritun, kui minu ümber on korraga liiga palju tegevust.
  • Tugev näljatunne tekitab minus ägeda reaktsiooni, põhjustades keskendusmisraskust ja meeleolumuudatusi.
  • Minu elus aset leidvad muudatused löövad mind rivist välja.
  • Märkan ja naudin õrnu või peeni lõhnu, maitseid, helisid, kunstitöid.
  • Mulle on esmatähtis korraldada oma elu nii, et välistatud oleks häirivate või ülekoormavate olukordade tekkimine.
  • Kui pean teistega konkureerima või mind jälgitakse ülesande täitmise ajal, muutun närviliseks ja rabedaks ning esinene oluliselt halvemini kui tavaolukorras.
  • Kui olin laps, pidasid mu vanemad ja õpetajad mind tundlikuks või närviliseks.

Kui 12 või enam väidet kehtivad teie kohta, olete tõenäoliselt ülitundlik.

Elaine N. Aron, «Ülitundlik inimene»

Tagasi üles