Tselluliidi ravi toiduga

FOTO: MAVRIXONLINE.COM/Scanpix

Tselluliit on sidekoe põletik, mis tekib ainevahetushäire tulemusel. Nahaalusesse sidekoesse koguneb liiga palju rasva, jääkaineid ja vedelikku ning nendest tekivad vere- ja lümfiringlust ummistavad kobarad. Väliselt on nahk mügarlik «apelsinikoore» või «kodujuustu» taoline, kirjutab Figuurisõprade mentor Mai maser.

Tselluliiti ei esine meestel. Meeste ja naiste kehades ladestub rasv erinevalt. Naistel kinnitub nahk lihase külge peenikeste paralleelsete kiududena võrgustikuna, meenutades madratsit. Kui rasv koguneb naise kehasse, siis ta jääb kiudude vahelistesse tühimikesse. Pundumisel ongi need läbi naha näha ja meenutavad apelsinikoort. Meestel ladestub rasv ühtlase kihina, kuna lihast ja nahka ühendavad kiud on tihedalt põimunud.

Kuidas saab söömisega  tselluliidi tekkimist ennetada või ravida?

Kuigi tselluliidi üheks peamiseks põhjustajaks loetakse naissuguhormooniöstrogeeni, mis mõjutab rasva ladestumist kehasse, saad toiduvalikutega ennast aidata.

  • Pea kinni regulaarsetest söögiaegadest.
  • Söö värskelt valmistatud mitmekülgset toitu.
  • Vajad antioksüdante, milleks söö rasvast kala, loomamaksa, piimatooteid, porgandit (A-vitamiini saamiseks); rohkesti puu- ja köögivilju (C-vitamiini saamiseks), idandeid, neitsiõli salatitele, rapsi- või oliviõli praadimiseks (E-vitamiini saamiseks).
  • Vajalikud on B-grupi vitamiinid, mida saad täisteratoodetest. Söö kaerahelbeputru, odrajahu, kruupe, tatart.
  • Vajad mineraalaineid – tsinki saad munast, pähklitest, mereandidest, punasest lihast jm, magneesiumi saad täisteraleivast, pähklitest, seemnetest, hernestest, kuivatatu dpuuviljadest; mangaani saad pähklitest, seemnetest, kaunviljadest,nisu- ja kaerakliidest, aedspinatist; seleeni saad mereandidest, nisuidudest, täisteraleivast, munadest, maksast, neerudest, parapähklist.
  • Lisa oma menüüsse sibul, ingver, apteegitill, Cayenne’i pipar, rosmariin, kaneel ja sidrunid.
  • Joo 8 klaasi vett päevas.

Väldi:

  • alkoholi,
  • suitsetamist,
  • liigset rasva ja suhkrut,
  • praetud toitude söömist,
  • piira suuremal hulgal kohvi joomist,
  • kiirtoidu ja poolfabrikaatide söömist (sisaldavad küllastunud rasvu ja transrasvasid).

Ole kehaliselt aktiivne, liigu palju, spordi, vali enda jaoks meeldiv trenn. Peamine on, et reie- ja tuharalihased saaksid piisavalt koormust.

Lisaks dieedile ja treeningule on vaja pidevat kehahooldust. 

Tagasi üles