Miks kooli minnes arvuti koju jätta?

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötades arvutiga.
Töötades arvutiga. Foto: Panther Media/Scanpix

Tehnika kasutamine koolitundides võib tunduda mugav lahendus, kuid märkmete tegemiseks tuleks jääda siiski paberi ja pastapliiatsi juurde, sest nii on tunnis õpitust enam kasu. 

Uuringu järgi süvenevad need õppurid, kes kirjutavad oma oma märkmed käsitsi, uude infosse enam kui need, kes kirjutavad koolitunnis või loengus kuulud arvutisse, vahendab Washington Post.

Uurijad leidsid, et tehnika kasutamine soodustab «tooremaid» märkmeid, näiteks korrapäratuid märksõnu või segase sisuga lauseid.

«Pastapliiats on võimsam kui klaviatuur,» leidsid ka Harvardi teadlased aprillikuus avaldatud uuringus. Tundides sülearvutit kasutanud õpilaste tulemused kippusid olema kehvemad kui käsitsi kirjutajatel, selgus õpilastelt materjali põhjal küsimusi küsides.

Princetoni ja UCLA uurijad tegid erinevaid tudengitega erinevaid eksperimente, näiteks näitasid neile TEDi kõnverentsi kõnesid või teisi videoloenguid. Nende katsete põhjal selgus, et pastapliiatsiga märkmeid teinud inimesed kirjutasid üles küll vähem sõnu, kuid ei mõelnud üles kirjutatud märkmete sisu läbi ning suutsid vastata pigem faktilistele küsimustele, mitte aga ise mingit teemat laiemalt selgitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles