Levinud supertoidud, mis juba on paljude inimeste menüüs

FOTO: Lauri Laan

Viimasel ajal on palju suurt tähelepanu saanud uued trendikad supertoidud nagu Chia seemned ja Goji marjad. Kuid see ei tähenda, et mõned tavapärasemad toiduained ei oleks sama kasulikud.

Good Housekeeping toob välja kuus levinud supertoitu:

1) Munad

Munad on sama tervislikud kui uudne supertoit kinoa, aga sisaldavad vähem kaloreid. Näiteks 2 dl kinoad sisaldab 8 grammi valku ja 223 kalorit, aga üks muna sisaldab 6 grammi valku ja ainult 78 kalorit. Munad sisaldavad ka A-, B-, D- ja K-vitamiini ning vähendavad südamehaiguste riski.

2) Punane paprika

Paprika sisaldab kaks korda rohkem C-vitamiini kui apelsin ja veel palju beetakaroteeni ja lükopeeni. Ning üks keskmise suurusega paprika sisaldab kõigest 25 kalorit!

3) Mustikad

2 dl mustikaid sisaldab rohkem kiudaineid kui lehtkapsas. Lisaks on mustikates palju erinevaid antioksüdante, mis aitab haiguseid ennetada. Uuringud näitavad, et kolm korda nädalas mustikate söömine vähendab oluliselt südamerabanduse riski.

4) Lõhe

Chia seemned tekitavad täiskõhutunde, sisaldavad palju oomega-3 rasvhappeid, kiudaineid ja kaltsiumi. Kuid päevase soovitatava oomega-3 koguse saab ka lõhest kätte. Oomega-3 rasvhapped on kasulikud ajule, südamele, nahale ja immuunsüsteemile.

5) Oliiviõli

Kuigi kookosõli on tervisele väga kasulik, siis oliiviõli sisaldab samuti palju tervislikke rasvu. Lisaks on sellel põletikuvastased omadused, mis aitavad vähendada südamehaiguste riski ning vähendavad kolesterooli- ja veresuhkrutaset.

6) Maguskartul

Kui sulle ei meeldi peet, siis maguskartul ehk bataat on sellele hea alternatiiv. Maguskartul sisaldab isegi rohkem nahale kasulikku beetakaroteeni ja A-vitamiini kui peet. Lisaks parandab see immuunsüsteemi, sest sisaldab C-vitamiini, ning on vähese kalorsusega.

Tagasi üles