15 igapäevast harjumust, mis tagavad õnne ja edu

FOTO: SCANPIX

Maailm on pidevas muutumises. Õnneks leidub asju, mis kunagi ei muutu, näiteks harjumused, mis tagavad õnne ja edu. Kui soovid saada õnnelikuks ja edukaks, siis peaksid teadma, millised harjumused teevad inimesi tõeliselt rõõmsaks ja viivad soove täide.

Siin on nimekiri 15 harjumusest, mis teevad meid õnnelikuks ja edukaks, kirjutab Lifehack.

Planeeri ette. Praeguses kiires maailmas unustavad inimesed ette mõelda. Aga need, kes teevad plaane ette, on õnnelikumad ja edukamad. Sea omale igaks päevaks selgeid ja realistlikke eesmärke ning võid saada väga õnnelikuks ja edukaks.

Kujuta edu ette. Ära ainult planeeri, kujuta oma edukust ja väikeseid võite ette, et need aitaksid sul eesmärkidest kinni pidada. Mõtle, mis tunde see sinus tekitab, kui sa mõne unistuse ellu viid. See aitab unelmaid elus hoida ja motiveerib sind.

Mine sinna, kus midagi toimub. Ära pelga väljakutseid. Väljakutsed annavad sulle võimaluse end rakendada, midagi õppida ja olla osa millestki imelisest. Tõeliselt õnnelikud inimesed ei varju raskel ajal suletud uste taha, vaid nad haaravad mõõga ning lähevad võitlusse. Parem on proovida ja läbi kukkuda, kui üldse mitte proovida.

Usalda oma oskusi. Igal inimesel on omad tugevused ja nõrkused, samuti erineb inimeste loovus. Õnnelikud ja edukad inimesed mõistavad oma nõrku kohti ja usuvad oma tugevustesse. See võimaldab neil abi ja juhtnööre otsida. Näita oma oskuste suhtes välja usaldust ja enesekindlust, tegele sellega, mis tuleb ära teha. Enesekindlus ja endasse uskumine tõukavad meid edu ja õnne poole.

Tee kõvasti tööd. Töö ja järjekindlus tagavad pikaajalise edu. Kui teed kõvasti tööd ja annad endast parima, siis tuleb õnn peagi sinu õuele ja saad oma töö vilju nautida. 

Mine päeva lõpus koju. Paljudel inimestel on kombeks pärast pikka tööpäeva magada kusagil mujal kui kodus. Ära tee seda. Mine koju pere juurde, et anda head eeskuju ja näidata, et austad oma perekonda. Mõnikord võib juhtuda, et pead kusagil mujal ööbima, kuid ära tee sellest harjumust.

Maga piisavalt. Viimasel ajal on kombeks öelda, et inimesed vajavad und, kuid sellest hoolimata ei maga miljonid inimesed piisavalt. Su keha vajab und, et puhata ja lõõgastuda. Ürita vähemalt 8 tundi magada, sest kui oled piisavalt puhanud, siis jõuad ka tööl paremate tulemusteni.

Ärka varakult. Paljud õnnelikud ja edukad inimesed on tunnistanud, et nad ärkavad hommikuti varakult üles. Kui tahad end päevaks kenasti ette valmistada, ärka varakult. Ära raiska oma päevi, vaid muuda iga päev oluliseks.

Tee regulaarselt trenni. Treening on hea südamele ja füüsilisele tervisele, lisaks jõuab trenni ajal rohkem hapnikku ajju ning aju võimekus paraneb. Õnnelikud inimesed teavad seda ja teevad regulaarselt midagi füüsilist. 

Kanna puhtaid ja viisakaid rõivaid. See, milliseid riideid sa kannad, omab suurt tähtsust. Riietus võib kogu päeva vältel mõjutada seda, kuidas sa end tunned ja kuidas end esitled. Kanna puhtaid ja viisakaid riideid, mis tekitavad sinus hea meeleolu ja muudavad produktiivsemaks.

Loe iga päev. Lugemine mõjub ajule kui treening. Vahet pole, kas loed ajalehte või mõnda teadusraamatut, su ajule tuleb see kahtlemata kasuks. 

Veeda aega kallite inimestega. Kvaliteetaeg tähendab seda, et kingid kellelegi oma jäägitu tähelepanu. Selleks inimeseks võib olla su kallim, lapsed, vanemad või head sõbrad. Kallite inimestega suhtlemine ja nende kuulamine võimaldab sul nendega tugevamat sidet luua ja muudab teid lähedasemaks. 

Näita headust välja. Umbes 90 protsenti inimestest, keda sa iga päev näed, on võõrad. Kuid suurem osa neist võõrastest on head ja toredad inimesed. Näita välja armastust ja headust nii palju kui võimalik. Ka võõra inimese teretamine võib tema päeva paremaks muuta. Vanemate inimeste abistamine on lihtsalt kena ja inimlik. Taolised pisiasjad aitavad uusi suhteid luua ja muudavad su enda päeva paremaks.

Andesta iga päev kellelegi. Ära pea pikka viha. Viha muudab meid õnnetuks ja varjutab õnnetunnet ning edu. Andesta ja liigu edasi. Andesta iga päev vähemalt ühele inimesele. Kui sul pole kellelegi andestada, andesta iseendale. 

Korda seda, mis sinu jaoks toimib. Kui leiad mõne tegevuse, mis sulle sobib, ürita seda võimalikult tihti teha, et järjest paremaks muutuda. Vaata üle, mis sulle ei sobi ja ürita neid asju muuta. 

Tagasi üles