Miks on kõhurasvast nii raske vabaneda?

FOTO: SCANPIX

Kõhurasvast vabanemiseks on mitu head põhjust, kuid kõige olulisem on vast see, et rasv, mis ümbritseb meie organeid ja tekitab ebameeldiva «õllekõhu», võib ennustada südamehaiguste, II tüüpi diabeedi ja teatud vähktõvede teket.

Kui treening ja toitumine pole kõhurasva vähendanud, siis tea, et ka hormoonid, vanus ja geneetilised faktorid võivad olla põhjuseks. Järgnevalt on välja toodud kõige enam levinud põhjused, miks kõhurasv ei vähene, kirjutab Health.com.

  • Oled vanemaks jäänud

Vanemaks saades muudab meie keha seda, kuidas ta kaalus juurde või alla võtab. Nii meeste kui naiste ainevahetuses toimuvad muutused ja muutub ka see, kui palju kaloreid vajab meie keha, et normaalselt toimida. Lisaks kõigele muule peavad naised silmitsi seisma ka menopausiga. «Kui naised võtavad pärast menopausi kaalus juurde, siis koguneb liigne rasv tavaliselt just kõhupiirkonda,» sõnas meditsiiniprofessor Michael Jensen. 

  • Treenid valesti

Jooksmine mõjub küll südamele hästi, kuid vöökoha treenimiseks tuleks ka teisi treeningvorme proovida. Ekspertide sõnul võiks proovida näiteks aeroobikat ja jõutrenni, mis aitaks lihasmassi kasvatada, kuna lihased põletavad rohkem kaloreid kui rasv. Nädalas võiks teha kas 250 minutit mõõdukat trenni või 125 minutit intensiivset trenni.

  • Sööd liiga palju töödeldud toite

Valge sai, küpsised, kartulikrõpsud ja magusad joogid ning maiustused suurendavad põletikku meie kehas. Kuna keharasv on seotud põletikuga, tuleks vältida töödeldud toiduaineid. Söö rohkem puu- ja juurvilju ning täisteratooteid, mis on täis antioksüdante ja mis vähendavad põletikku.

  • Oled stressis

Lühikesed tähtajad, arvete maksmine ja lapsed võivad stressi tekitada ning stressis olles on raskem kaalus alla võtta. Veelgi enam, stress võib põhjustada kaalutõusu, sest me kipume toidult lohutust otsima. Uuringud on näidanud, et stressihormoon kortisool on seotud siseorganite ümber tekkiva rasvaga.

  • Sa ei maga piisavalt

Kõige lihtsam viis, kuidas oma vööümbermõõtu väiksemaks saada, on rohkem magada. 16 aastat kestnud uuring, milles osales peaaegu 70 000 naist, näitas, et lühema ööunega (5 tundi või vähem) naised võtsid tõenäolisemalt kaalus juurde kui need, kes magasid kauem. Täiskasvanutel on soovitatav öösel magada 7-8 tundi.

  • Su keha on õunakujuline

Kui juurde võttes kipub rasv kogunema pigem vöökohta kui puusadele ja reitele, siis on su keha õunakujuline. See on tingitud geenidest ning õunakujulise kehaga naistel on raskem kõhurasvast vabaneda kui teistel.

  • Sa pole piisavalt motiveeritud

Kas näed piisavalt vaeva, et kõhurasvast vabaneda? Kõhurasvast vabanemiseks peaks oma menüü muutma võimalikult kalori-, süsivesikute- ja suhkruvaeseks, kuid samas peaks menüü andma piisavalt kiudaineid. Samuti tuleks proovida näiteks aeroobikat, sest see mõjub südamele ja kehale hästi. Kui sa oled motiveeritud ja näed vaeva, siis suudad ka kaalus alla võtta ja kõhurasvast vabaneda.

Tagasi üles