Seitse viisi, kuidas tööpäeva kiiremini lõpetada

FOTO: SCANPIX

Paljud kontoris töötavad inimesed teevad pidevalt ületunde ning viibivad tööl rohkem aega kui ettenähtud on. Seda on aga võimalik vältida kui hoiad oma aega nutikalt kokku ning keskendud täielikult tööle.

Uuringu järgi on kõige rohkem töö tegemist segavad faktorid mobiiltelefon, kolleegidega lobisemine, internet ja liigsed pausid, vahendab Women's Health Magazine. Karjäärieksperdid soovitavad, kuidas tööle paremini keskenduda ning vältida kontoris tehtavaid ületunde:
 

1) Sea omale eesmärk - Töölt varem lahkumiseks on vajalik seada endale teatud pidepunkt. Muidu sa jäädki tööle. Eesmärk peab olema realistlik - näiteks, kui sa oled tavaliselt iga päev kella kaheksani õhtul kontoris, siis sea omale sihiks lõpetada 19:30. Pane omale alarm või meeldetuletus tund aega enne oodatavat töö lõpetamise aega. Selle tunni aja jooksul katsu otsad kokku tõmmata ning aja kõik asjad ülemuse ja kolleegidega korda. Eesmärgi seadmine aitab sul varem töölt lahti saada ning oled päeva jooksul rohkem motiveeritud ja keskendunud.

2) Pane oma mobiiltelefon ära - Pidev telefoni kontrollimine päeva jooksul segab sul tööle keskendumist. Uuringute järgi on see töötajate kõige segavam faktor töö tegemise juures. Kuid telefoni vältimine võib olla raske, sest see tegevus tundub meile väga loomulikuna. Kiusatuse vältimiseks soovitatakse mobiiltelefon panna sahtlisse või kuhugi enda istekohast eemale. Sel viisil ei ole sul pidevalt tahtmist seda kontrollida ning päeva jooksul see vajadus ununeb. Kui sa kasutad telefoni töö tegemiseks, siis seadista oma ülemuse või klientide jaoks eraldi telefonihelin. Vasta ainult tööga seotud kõnedele. Isiklikud kõned ja sõnumid ootavad sind ka peale tööaega.

3) Ära lase ennast häirida - Ära lase kolleegidel pidevalt enda juurde tulla ning ennast segada. Anna teistele vihje, et oled tegevuses ning sa ei soovi teistega suhelda. Näiteks pane kõrvaklapid pähe või sulge oma kontoriuks. Nii tehes ei tule kolleegid sind ilmaasjata tülitama.

4)Väldi oma e-posti - Inimestel on harjumus uue e-maili tuleku märguande peale kõik tegevused pooleli jätta ning kohe postkasti vaatama minna. Mõnele e-mailile vastamine töö juures tundub kahjutu tegevusena, aga tegelikult võib see häirida suurel määral keskendumist. Võtab aega, et peale meili kirjutamist uuesti töölainele saada. Selle probleemi vältimiseks kehtesta omale kaks või kolm 30-minutilist perioodi, kus sa ei vaata üldse oma e-posti. Lülita uue e-maili märguande hääl välja või sulge see täiesti. Kasuta seda aega selleks, et täiel rinnal sellistele töökohustustele keskenduda, mis vajavad palju tähelepanu.

5) Kontrolli oma koosolekuid - Kui pead minema koosolekule, mis venib väga pikaks, siis võib see palju sinu tööaega ära võtta. Siiski on võimalik vältida koosolekute liiga pikale venimist. Kui sa saad kutse koosolekule, siis uuri, mis teemasid te arutate, ning valmistu selleks ette. Kui ei ole kindlaid teemasid, siis paku mingid ise välja, et koosolek kulgeks sujuvamalt.  Võimaluse korral võid enne koosolekut teistele öelda, mis kell sa vabanema pead.

6) Loobu osadest töökohustustest - Vahel pead sa leppima asjaoluga, et sa ei jõua kõiki asju päeva lõpuks tehtud. Pead lubama iseendal vajadusel kohustusi pooleli jätta, et hiljem nendega edasi tegeleda. Kui sa jääd liiga kauaks nende pärast tööle, siis võid sa teha rumalaid vigu ja kurnad ennast üleliia. Seega võib ülepingutamine sinu produktiivsusele halvasti mõjuda. Võimaluse korral sisenda endale päeva lõpus, et andsid endast parima, ning jätka pooleliolevate kohustustega järgmisel päeval. 

Tagasi üles