Apteeker: need häbematud toidulisandite reklaamid

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kai Kimmel.
Kai Kimmel. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Paide Vee tänava apteegi juhataja Kai Kimmel ütles, et inimesed lasevad end kõiksugu reklaamidest mõjutada, kuid kõige häbematumaks peab ta toidulisandite reklaame, mis lubavad kokku maa ja ilma.

Ravimite ostmise puhul võib rääkida mitmest tendentsist. «Kindlasti on ravimite ostmisel määravaks pensionipäev, sest ravimite tarvitajad on enamasti vanemad inimesed, kellel on probleemid vererõhu, veresuhkru, kolesterooli ja muu sellisega,» rääkis Kimmel.

«Pensionär on kohusetundlik inimene, kes maksab kõigepealt arved, siis ostab rohud ning ülejäänud rahaga rehkendab järgmise pensionipäevani. Muidugi on erandeid. Vahel on keset kuud või kuu lõpus selline päev, kus on hästi palju ostjaid, ja siis on tükk aega vaikus,» lisas apteeker. Ostjaid on muidugi ka nooremate seas ja nende puhul loeb paljuski palgapäev.

Mõjutajaks on ka televiisoris jooksvad käsimüügiravimite reklaamid. «On ebateadlikke inimesi, kes tulevad ja küsivad reklaami mõjul, et mina tahan just seda ravimit, mida praegu reklaamitakse, kuigi ma pakun talle ehk odavamat varianti. Aga ei, tema tahab kindlasti just seda, mida praegu reklaamitakse,» rääkis Kimmel oma kogemustest, kuid lisas, et valdav osa inimesi siiski usub apteekreid, kui neile ikka öelda, et reklaam reklaamiks, aga teine ravim on sama toimeainega, kuid odavam.

«Eriti vihaseks teevad mind aga kõiksugu toidulisandite reklaamid,» märkis ta. «Näiteks ostab inimene retseptuuri poole peal soodustusega ravimeid ja kommenteerib: oh kui kallis kõik on, oh kui kallis! Ja siis läheb seesama inimene käsimüügileti taha ja ostab kalleid toidulisandeid, mida parajasti reklaamitakse, kuid millel on tegelikult ainult toetav toime – ühtegi rasket kroonilist haigust need välja ei ravi,» möönis Kimmel. «Kõik ajakirjad, naistelehed on neid reklaame täis!»

Tema sõnul on see praegu väga vohav tendents ning ta leidis, et sellel peaksid mingisugused piirid olema. «Vahel on need toidulisandite reklaamid ikka päris häbematud, lubades kõiksugu imesid teha – pimedad nägijaks, jalutu hakkab mööda seina üles ronima, kurt saab peaaegu kuuljaks,» lausus Kimmel. «Sellised häbematud lubadused ja inimestega manipuleerimine on mulle hästi vastuvõetamatu.»

Kui temalt toidulisandeid tullakse ostma, loeb ta sõnad peale. Kindlasti ütleb, et neil lisanditel ei ole silmaga nähtavaid tulemusi, püüab selgitada, et kui ikka on tõsine häda, mille puhul on retseptiravimid välja kirjutatud, siis ei tohi neid ära jätta ega hakata oma haigust toidulisanditega ravima.

Samuti tõi Kimmel välja, et ravimeid ostetakse ka kampaaniate järgi - iga kopikas on ju inimestele tähtis.

Ent tema sõnul peab alati väga targalt mõtlema, miks peaks üldse ravimit kampaania korras ostma. Haigeks ju ei jääda kampaania korras.

«Ravimeid tagavaraks osta on täiesti mõttetu. On ainult kolm toimeainet, mis peaksid alati kodus olema: paratsetamool, ibuprofeen ja aspiriin. Kõik muu tuleb aga osta siis, kui on vaja, mitte soodushinna tõttu,» toonitas Kimmel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles