Kas ainult liikumisega saab kaalu langetada?

FOTO: SCANPIX

Liikumisest tähtsam, eriti kaalu mahavõtmise algfaasis on vaadata üle oma toidu- ja joogivalik. Ainult liikumisega ilma toiduvalikut muutmata ei jätku kellelgi kahjuks aega, et üle tarbitud energiat kulutada.

Õnneks toimub põhiainevahetus kogu aeg, isegi une ajal, ilma liikumiseta kuskil 70-protsendilise tõhususega. Kui saate energiat vähem kui kulutate, salenete kasvõi voodis magades, kirjutab figuurisõbrad.

Kui palju peaks liikuma, et kulutada omandatud energiat?

Proua X on päeva jooksul söönud selle päeva kulutustasemest rohkem ühe Viini saia, moosipiruka, šokolaaditahvlikese, pähkleid ja rosinaid. Joonud pudeli karastusjooki ning püüab iga hinna eest nüüd tööpäeva lõpuks kulutada liikumise abil eelmainitud toiduainetest saadud liigset energiat.

Söödud toit   

sisalduv energia

vastab reipale käimisele

Suurem Viini saiu 500 kcalu 2,5 h
Vaarikapontšiku 400 kcalu 2 h
Karastusjooku 130 kcalu 45 min
Šokolaaditahvlikeu 200 kcalu 1 h
Peotäis rosinaidu 250 kcalu 1 h 15 min
Peotäis pähkleidu 500 kcalu 2,5 h
Kokkuu 2080 kcalu 10 h

Naistel on keskmine energiakulutus umbes 1700-2400 kcal/ööpäevas, seega on proua X kahekordistanud nende väikeste vahepaladega kogu päeva energia saamise, kuna on söönud lisaks ülalmainitutele ka kõik normaalsed toidukorrad ja vahepalad.

Proua X on tulnud õhtul töölt, söönud õhtusöögi ja pannud selga dressid, sest kavatseb liikumisega ära kulutada päeva jooksul kogunenud liigsed kalorid. Ta alustab käimist koduõuest kell 18.00. Kell 04.15 on ta viimaks valmis higi mahe pesema ja magama minema, et paari tunni pärast taas tööle minna. Kas poleks siis kergem olnud teha toiduvalikus muudatust selle asemel, et püüda üksnes liikumise abil ära kulutada liigsed kalorid?

Selleks, et 1 kilogramm maha võtta, tuleb 7000 kcal vähem energiat saada kui ära kulutada. Et kulutada 7000 kcal ainult liikumisega ja 1 kilogramm maha võtta tuleks, kas joosta 10 tundi,käia 150 km või lõhkuda puid 15 tundi.

Kas kõlab reaalsena? – kellel oleks aega ja jõudu sellisteks sooritusteks?

Palju mõistlikum on ju muuta oma toiduvalikut ja võtta eesmärgiks liikumise suurendamine, et kaalulangust toetada ja talitseda.

Kuidas kõlab päevas 1 tund käimist, 30 minutit ujumist või 20 minutit jooksmist, mis kulutab ühe rasvakilo kuus ehk 12 kg aastas? Võidukas paar on kergem toiduvalik ja liikumine üheskoos!

Tagasi üles