Kuidas magamise ajal kaalu langetada?

FOTO: SCANPIX

Kui üritad õigesti toituda ja trenni teha, et kaalu langetada, siis lisa oma kaalulangetusplaanidesse kindlasti ka magamine. Uuringud on näidanud, et magamine aitab kaalus alla võtta.

Teadlased tegid kindlaks, et unepuuduse käes vaevlevad inimesed seisavad kaalulangetamisel silmitsi mitme takistusega, kirjutab YourTango.

Neil esineb tihemini erinevaid isusid; nad ei tunne täiskõhutunnet ka siis, kui on palju söönud; nad kipuvad toiduga liialdama ning liiga vähe trenni tegema võrreldes nende inimestega, kes magavad piisavalt. Unepuudus soodustab ka lihasmassi kadumist ja võib esineda raskusi süsivesikute töötlemisega. Magamine on aga kõige lihtsam viis, kuidas oma kehakaal normi saada ja tervist tugevamaks muuta.

Teadlased on välja selgitanud sellegi, et unepuudusest tingitud väsimus aeglustab rasvade põletamist. Chicago ülikooli teadlased viisid läbi katseid, mille tulemusel selgus, et hästi puhanud naistel on kiirem ainevahetus ja nad söövad 15 protsenti vähem kui naised, kes ei maga piisavalt.

Kui sul esineb raskusi uinumise või magamisega, siis siin on mõned lihtsad näpunäited, mida võiksid proovida:

  • Ära söö vähemalt kolm tundi enne uneaega, sest seedehäired, puhitustunne ja kõrvetised võivad uinumist segada. Kindlasti tasuks õhtul vältida kofeiiniga jooke.
  • Loo endale regulaarne õhtune lõõgastusrituaal: kustuta liigsed valgustid, lõpeta töötamine, mine vanni või tee midagi, mis aitab sul lõõgastuda.
  • Lülita välja elektroonilised vidinad ja kõik seadmed, mis magamistoas valgust heidavad, sest valgus häirib uinumist. Kui sul on vaja öölampi, siis kasuta punast lambipirni, sest punane toon ei häiri keha võimet uinuda.
  • Lõpeta töötamine paar tundi enne uneaega. Väldi ka teisi vaimselt stimuleerivaid tegevusi.
  • Mine igal õhtul samal kellaajal magama. Su keha harjub selle rütmiga ning peagi tunned end unisena, kui su uneaeg hakkab lähenema.
Tagasi üles