Tuntud kiirmoekett vihastas oma naisostjad välja

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kleit Violeta kollektsioonist.
Kleit Violeta kollektsioonist. Foto: Mango.com

Hispaania tuntud kiirmoekett Mango paiskas müügile pluss-suurusele mõeldud kollektsiooni Violeta, mille rõivanumbrid jäävad vahemikku 40-52. Kümned tuhanded naised peavad aga ülekohtuseks, et kampaania tembeldab ülekaaluliseks ka neid, kes kannavad suurust 40-42.

Uude kollektsiooni Violeta kuulub rohkem kui 400 erinevat rõivaeset tunnuslausega «See sobib mulle ja meeldib mulle», vahendab The Local.

Kollektsioon tuli müügile 15. jaanuaril Prantsusmaal, Saksamaal, Itaalias, Hollandis, Türgis, Venemaal ja Hispaanias.

Mango on oma uue kollektsiooniga tekitanud suurt poleemikat. Internetikeskkonnas on algatatud allkirjade kogumine, et kampaania kohe lõpetataks. Leitakse, et see võib esile kutsuda anoreksiat ja buliimiat noorte naiste seas, kes usuvad, et on ülekaalulised, kuna kannavad suurust 40-42.

Petitsioonile on antud juba ligi 60 000 allkirja. Petitsiooni algataja Arantxa Calvera märkis, et 38 ja 40 on populaarseimad riidenumbrid Hispaanias. Tema sõnul on ülekohtune tembeldada naisi, kes kannavad number 40 riideid, ülekaalulisteks.

Psühholoog Carme Briti sõnul edastab Mango kampaania segaseid sõnumeid ja rõhutab erinevust, mistõttu võivad naised tunda end diskrimineeritult. «Mango peaks kampaania sõnumi ümber kujundama,» leidis Brit.

Psühholoog lisas, et kurvikamate modellide kasutamisest ei oleks samuti kasu, sest «kurvid ei tähenda ülekaalulisust».

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles