Nippe, kuidas pohmelli vältida ja kuidas seda ravida

FOTO: SCANPIX

Kui sulle meeldib aeg-ajalt alkoholi tarbida, siis oled ilmselt kursis ka sellega, mis sind järgmisel hommikul vaevab - pohmell. Meeletu peavalu, iiveldus ja energia puudumine võivad eelmise õhtu head mälestused varjutada.

Siin on mõned nõuanded, kuidas pohmelli vältida, kirjutab iDiva.

1. Ära kunagi tarbi alkoholi tühja kõhu peale. Söö enne peole minekut kasvõi natuke jogurtit või mõned väikesed snäkid, et su kõht poleks täiesti tühi. Sel viisil aeglustub alkoholi imendumine ja ka alkoholi toime on nõrgem.

2. Süüa tasuks ka alkoholi tarbimise ajal. Söö näiteks natuke puuvilju või pähkleid.

3. Väldi magusaid jooke ja maiustusi alkoholi tarbimise ajal. Kui keha on sunnitud nii maiustusi kui alkoholi seedima, siis ammenduvad B-vitamiini varud kiiremini ja pohmell järgmisel hommikul on oodatust hullem.

4. Joo alkohoolsete jookide vahele mittealkohoolseid jooke, et su kehast ei läheks liiga suures koguses vedelikke välja.

5. Kui peoõhtu on väga pikk, siis ürita ühes tunnis piirduda ühe alkohoolse joogiga. Ühe joogi all peetakse silmas 60 milliliitrit viina, viskit, veini, rummi või siis umbes 0,5-liitrist õlut.

Kuidas pohmelli ravida?

  • Joo vähemalt 250-500 milliliitrit vett enne magama minekut.
  • Joo palju vett kohe, kui oled hommikul ärganud.
  • Joo kõrge süsivesikute sisaldusega jooke, näiteks laimivett suhkruga või spordijooki.
  • Joo klaasitäis värskelt pressitud apelsinimahla.
  • Banaanid annavad energiat ja taastavad kaaliumi taseme organismis.
  • Väldi kofeiiniga jooke, sest need viivad vedeliku kehast välja.
  • Kui sõid eelmisel päeval palju, söö järgmisel päeval lõunaks värskeid puuvilju ja jogurtit. Hommikusööki ei tohiks vahele jätta.
  • Õhtusöögiks sobiks mõni küpsetatud või praetud toit. Näiteks grillitud kana, juurviljad ja riis või nuudlid.

Kui palju kaloreid annavad erinevad alkohoolsed joogid?

  • Vein (200 ml) - 88 kilokalorit;
  • Õlu (300 ml) - 150 kilokalorit;
  • Džinn, rumm, viin, viski (60 ml) - 133 kilokalorit.

Populaarsed kokteilid (200-milliliitrise joogi kohta):

  • Cosmopolitan - 151 kilokalorit;
  • Margarita - 413 kilokalorit;
  • Bloody Mary - 164 kilokalorit;
  • Mojito - 136 kilokalorit;
  • Long Island Ice Tea - 457 kilokalorit.
Tagasi üles