Ilusa naha dieet ehk kuus toiduainet, mis tagavad kauni jume

Pilt on illustreeriv.

FOTO: SCANPIX

Kuigi naha puhastamiseks ja selle säravana hoidmiseks leidub mitmeid erinevaid tooteid, on võimalik oma jumet parandada ka süües õigeid toiduaineid. Selleks, et oma nahka kaunina hoida, lisa järmisi toiduaineid oma menüüsse ja märkad peagi, et tervislikum toitumine mõjutab ka su nahka.

Rasvased kalad nagu lõhe ja tuunikala

Kala söömine annab kehale biotiini - B-vitamiini, mis lisaks teistele ülesannetele toodab rasvhappeid ja töötleb aminohappeid. Biotiinipuudus võib tekitada näiteks kestendavat nahka, kirjutab Yahoo! Shine.

Chia seemned

Omega-3-rasvhapped aitavad säilitada rakumembraane, kaitstes samaaegselt nahka ja andes sellele niiskust. Chia seemnetes ja kreeka pähklites on neid rasvasid rikkalikult. Mõlemad on heaks vahepalaks näiteks juhul, kui sa oled taimetoitlane ning ei taha rasvhapete saamiseks kala süüa.

Maguskartul ehk bataat

Aiasaaduste poolest rikkalik menüü annab kehale piisavalt vett, mis aitab nahka ja teisi rakke piisavalt niisketena hoida. Kui lisad oma menüüle palju värvilisi puu- ja juurvilju - eriti neid, mis on rikkalikud A-vitamiini poolest nagu maguskartul, porgand ja spinat - paraneb su nahatoon ja üldine väljanägemine, sest kollase ja punase tooni kogus nahas suureneb.

Mandlid

Mandlites on rohkelt E-vitamiini, mis aitab nahka tervena hoida. Kuigi mandlite söömine ei asenda päikesekaitsekreemi, tasub siiski teada, et E-vitamiin kaitseb nahka ka päikesekahjustuste eest.

Päevalilleseemned

Need tillukesed seemned on ideaalsed E-vitamiini allikad, mis kaitsevad nahka vabade radikaalide poolt tehtud kahju eest. Liiga suur kogus vabasid radikaale võib kahjustada naharakke.

Apelsinimahl

Apelsinimahl pakub kehale küllaldaselt vedelikku ja C-vitamiini, mis käitub antioksüdandina ja kaitseb nahka ning teisi rakke vabade radikaalide poolt tehtud kahju eest. C-vitamiin aitab toota ka kollageeni, mis on keha peamine strukturaalne valk.

Tagasi üles