Testi end: kas sa oled stressis?

FOTO: SCANPIX

Stress kuulub meie igapäevase elu juurde ja teatud kordadel võib stressist isegi kasu olla. Kuid stressi kogemine pika perioodi jooksul võib tervist tõsiselt kahjustada.

Briti nõustamise ja psühhoteraapia ühendus koostas stressitesti, mille abil peaks inimesel olema lihtsam stressimärke ära tunda ja mõista, kui hästi või halvasti keegi igapäevase stressiga toime tuleb, kirjutab BBC.

Vasta järgmistele küsimustele valides ühe viiest vastusest. Vastused ja vastuste punktid: mitte kunagi - 0; peaaegu mitte kunagi - 1; mõnikord - 2; sageli - 3; väga sageli - 4.

1. Kui tihti avastad, et sõbrad või perekond ärritavad sind?

2. Kas sul on raskusi magamisega?

3. Kas sulle tundub, et sa ei suuda kontrollida oma elus aset leidvaid tähtsaid sündmusi?

4. Kas tunned mõnikord iiveldust ilma haige olemata?

5. Kui sageli sa tunned, et sind ei huvita asjad, mis sinu ümber aset leiavad?

6. Kas sul puudub söögiisu?

7. Kui tihti tunned, et sa pole võimeline otsuseid langetama?

8. Kui sageli tunned, et sa pole võimeline mõnele ülesandele keskenduma?

Tulemused:

  • 0-16 punkti - madal stressitase;
  • 17-24 punkti - keskmine stressitase;
  • 25-32 punkti - kõrge stressitase.

Kui sulle tundub, et sa oled liigselt stressis, mõtle järgmistele punktidele ja ürita oma stressitaset vähendada:

  1. Ürita selgeks teha, mis stressi tekitab.
  2. Räägi kellelegi oma probleemidest. Probleemide jagamine aitab stressi vähendada.
  3. Kui tunned stressi, ära oota, et see ise üle läheks. Haara olukorra üle kontroll. Kontrollipuudumine on üks peamisi asju, mis inimestes stressi tekitab.
  4. Leia aega, et olla sõprade ja perekonnaga, sest just need inimesed aitavad sul kõige stressirohkemad olukorrad seljatada.
  5. Harjutused ja lõõgastumistehnikad ei pruugi aidata probleeme lahendada, aga need aitavad sul õigetele asjadele keskenduda.