Kuidas teha lõpp kuulujuttude levimisele?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Negatiivsed kuulujutud on nagu nakkus, mis ettevõtet hävitab.
Negatiivsed kuulujutud on nagu nakkus, mis ettevõtet hävitab. Foto: SCANPIX

Oled saanud juhiks ja sattunud kihisevasse kuulujuttude pessa. Üksteisest räägitakse palju halba ja kõik näivat teadvat kõikide eraelu. Kuidas sellele lõpp teha?

Negatiivsed kuulujutud on halvad mitmel põhjusel – selline õhkkond mõjub otseselt töötajate produktiivsusele, sest nende pühendumus ja entusiasm on negatiivsusest kubiseval töökohal väiksem, inimeste moraal langeb ning kuna nad end hästi taolisel töökohal ei tunne, siis tõenäoliselt on ettevõttes ka suurem tööjõuvoolavus. See aga on väga kallis lõbu.

Forbes annab viis nõuannet, kuidas kontoriklatši lõpetada:

Võta ette peamised juttude levitajad. Räägi suurimate klatšijatega silmast-silma. Seda tuleb teha konfidentsiaalselt ning kindlasti nii, et keegi kolmas seda arutelu ei kuuleks. Eesmärk on aidata inimesel mõista oma käitumist ja selle tagajärgi. Anna talle teada, et sama käitumise jätkudes ootavad teda sanktsioonid nagu kirjalik hoiatus, ametipositsiooni alandamine või ka lõpuks töökohast ilma jäämine.

Räägi teemast kogu oma meeskonnaga. Kui sa oled kuulujuttude ninameestega vestlused ära pidanud, kutsu kokku kogu meeskond. Räägi neile, mis vahe on positiivsetel ja negatiivsetel kuulujuttudel ning kuidas need mõjuvad.

Soodusta positiivsete kuulujuttude levikut. Positiivne klatš võib olla hea ettevõttele ja töötajatele. Sisuliselt tähendab see seda, et jagatakse edulugusid. Et töötajatel oleks ka selliseid lugusid jagada, siis aita kaasa nende tekkimisele, rääkides neid ise alati koosolekutel.

Ole ise eeskujuks. Kui sa oled uue juhina otsustanud muuta seniseid käitumismustreid, siis pea meeles, et oled ise suurimaks eeskujuks. Töötajad jälgivad pidevalt sinu käitumist ja otsustavad selle põhjal, mis on lubatud, mis mitte.

Lihtsalt keelamine ei toimi. Enamasti ei piisa kuulujutuveski peatamiseks sellest, kui saata kõigile töötajatele e-kiri sõnumiga, et «kuulujuttude levitamist ei sallita». Selline tegevus pole tõhus, kuna nõnda ei tegeleta peamiste klatšimooridega ning seetõttu võivad head töötajad muutuda veelgi tõrksamaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles