Atria: värske liha turul käib hinnasõda

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Odava toiduainena tuntud hakkaliha on tegelikult aastaga viiendiku võrra kallimaks läinud.
Odava toiduainena tuntud hakkaliha on tegelikult aastaga viiendiku võrra kallimaks läinud. Foto: Liis Treimann

Atria Eesti peadirektori Kaido Kaare sõnul käib praegu värske liha turul tõeline hinnasõda, mille lõppu pole esialgu näha.


«Võitlus lihaturul on tegelikult väga äge ja ägedamaks veel läheb,» hindas Kaare olukorda. Kaubaketid lasevad liha hindu üksteise võidu alla ja see ei võimalda tootjail enam kasumit teenida. Ka tootjad üritavad üksteist madalama hinnaga üle trumbata.

Eeskätt puudutab see värske liha, hakkliha ja ka kanaliha müüki, mis kuuluvad toidupoodide ostukorvi. Eriti hinnatundlik toode on hakkliha, mis samas ka väga hästi müüb olukorras, kus inimesed otsivad odavamat toidupoolist. Väiksem pole rebimine ka kanaliha müügihinnas.

Suuresti määravad hinnataseme jaeketid ja sellega peavad arvestama nii tööstused kui esmatasandi tootjad ehk põllumehed.

Kuna Atrial on oma farmid ja tapamaja, siis moodustab värske liha osakaal ettevõtte toodangust üle kolmandiku. Liha väljamüügihind on aga aastaga kahanenud üle 10 protsendi.

Kaare sõnul ei saa erinevate lihatööstuste turuosasid üks-ühele võrrelda, sest näiteks Rakvere Lihakombinaat arvestab toodangu hulka ka lihapallid ja -pihvid ning süldi, mida Atria ei tooda. Samas jätab Rakvere välja marineeritud tooted.

Ta tunnistas, et mõne toote kohta on Atria aastaga turuosa kaotanud, aga mõnes ka juurde võitnud. Näiteks on hästi läinud värske ja marineeritud liha müük.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles