Kas kodu sisekujundus rikub su tuju?

FOTO: SCANPIX

Kodu peaks olema kui pelgupaik, kuid mõned sisekujundusvead - nagu halb valgustus või igavad värvitoonid - võivad tekitada ärevust, kurbust või igavust.

MSN Glo kutsus vestlusringi sisekujundaja Meg Caswelli ja psühholoog Susan Albersi, et aidata lahendada sisekujunduses sageli esinevaid vigu ning seeläbi muuta ka inimeste tuju paremaks.

Tunned end halvasti? Sa ei oska täpselt öelda, miks, aga sa tunned igavust ja motivatsioonipuudust. Põhjus võib olla selles, et sind ümbritsev keskkond on igav. Caswelli sõnul võib domineeriv beezh ja tõeliste värvide puudumine loomingulisust pärssida ja energiataset mõjutada.

Albersi sõnul on värvipsühholoogia teemal tehtud palju uuringuid, seega tasuks valida neid värve, mida tekitavad soovitud meeleolu. Näiteks soojad, maalähedased toonid loovad sidusustunde - sellised värvid sobivad ruumidesse, kus istutakse ja suheldakse. Jahedad toonid, nagu sinised ja rohelised, võivad olla rahustavad, seega sobivad need ideaalselt magamistuppa. Lisa eredaid värve ruumidesse, kus vajad energiasööstu, näiteks koridori, sest see on viimane koht, mida näed, enne kui kodust lahkud, et tööpäeva alustada.

Tunned väsimust? Kui vähkred õhtuti voodis ja ootad und, siis oleks ehk paras aeg oma voodi ja madrats üle vaadata. Kui magad vanal madratsil, mille vedrud on ka paremaid päevi näinud, siis peaksid ilmselt süüdistama unetuses oma voodit ning selle uuema vastu vahetama.

Kui sul pole parajasti raha, et uut voodit või madratsit soetada, siis osta vähemalt uued padjad. Caswelli kinnitusel tuleks padjad vähemalt iga kahe aasta tagant välja vahetada. Albers soovitab soetada ka pehme ja mõnus tekk, millesse oleks mõnus pugeda. Lisaks soovitavad mõlemad televiisor magamistoast ära viia, sest telerivalgus on stimuleeriv ega lase magama jääda.

Tunned kurbust? Vähene valgus - olgu siis loomulik või tehislik - võib olla süüdlaseks. Valgus mõjutab meie ööpäevast rütmi, mis mõjutab kogu keha - su und, toitumist ja üleüldist meeleolu.

Albers soovitab luua päikseline ja rõõmus nurgake: paiguta tool akna lähedusse, kus saad otsest päikesevalgust. Teine võimalus on soetada mõni lamp, mis imiteerib päikesevalgust ning asetada see oma lemmiktooli lähedusse. Ürita valguse käes istuda iga päev vähemalt 30 minutit.

Tunned ärevust? Kas tõstad pidevalt mööblit ümber ja tunned end omas kodus rahutult? Asi võib olla selles, et sa pole veel olemasolevat ruumi õigesti kasutama õppinud ega suutnud kodus piisavalt hubast tunnet tekitada.

Pööra tähelepanu ruumi ringlemismustrile. Ära aseta suuri mööbliesemeid loomulikule voolule ette. Alusta näiteks vaibast. Enamik mööblist võiks vaiba peale mahtuda, mitte selle ümber. Sel viisil tundub tuba tasakaalustatum. Veendu, et peamised istumiskohad on ümber ruumi keskpunkti. Albers ütles, et kui organiseerid oma ümbruskonda ja võtad ruumi oma kontrolli alla, siis see aitab stressi vähendada.

Tagasi üles