Köögiviljade tervislikkust rõhutav kampaania viibis valimiste tõttu

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue toitumiskampaania plakat.
Uue toitumiskampaania plakat. Foto: Tervise arengu instituut

Kuraditosinas Eesti linnas pandi eile üles tervise arengu instituudi (TAI) uue toitumiskampaania plakatid sõnumitega «Vali rohelised!», «Vali punased!» ja «Vali kollased!». Kui poleks olnud valimisi, oleksid need eestimaalasi juur- ja puuvilju sööma kutsunud juba eelmisest nädalast alates.

TAI esindaja Maris Jakobson tunnistas, et täna alanud kampaania oli algselt planeeritud nädal varasemale ajale, kuid sotsiaalministeeriumi survel lükati see edasi.

«Kampaania eel tegime sotsiaalministeeriumis selle tutvustuse, mille käigus väljendati kõhklust, kas meie naljast ja sõnumist ikka saadakse õigesti aru - reklaami võidakse pidada valimispropagandaks,» rääkis Jakobson.

Kampaania töötas välja agentuur Teavas Ogilvy, kes kasutas valimisega seotud retoorikat just seetõttu, et kampaania pidi algama valimiseelsel ajal. Valimistele iseloomulike kujundite kasutamine toitumisalase info edastamiseks läbi huumoriprisma oleks sel ajal igati omal kohal olnud.

Siiski ei ole kampaania viibimine selle mõju kahandanud, vähemalt esmapilgul see nii ei paista. Jakobsoni sõnul on nad saanud juba tagasisidet ja see on olnud äärmiselt positiivne.

«Inimesed peavad plakateid rõõmsaks ja pilkupüüdvaks. Kõige enam meeldivad inimestele ploomi ja kapsaga plakatid. Valimistega neid seostatud ei ole. Elevust tekitas ka teleklipp,» ütles ta.

Lisaks märkis Jakobson, et seekordse kampaania eesmärk oligi teha midagi hästi märgatavat ja seeläbi tähelepanu tõmmata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles