Sinimustvalge kleebise on saanud pea 9300 toiduainet

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toote eestimaist päritolu märkivad lipukleebised Prismas.
Toote eestimaist päritolu märkivad lipukleebised Prismas. Foto: Liis Treimann

Paar kuud tagasi alustas toiduliit teavituskampaaniaga «Märka lipu märki!», mille käigus märgistati Eestis valmistatud toiduained kauplustes sinimustvalgete kleebistega. Tänaseks on kleebise saanud 9250 toiduainet.

Väikese lipumärgi kleebivad selleks õiguse saanud toiduaine hinnasildile kauplused ja eelkõige tasub Eestis valmistatud toodetele viitavaid märke otsida Selveritest, Prismadest, Rimidest ja Säästumarketitest, Tallinna ja Tartu Kaubamajast ning ETK  kauplustest.

«Rahvuslipu märk hinnasiltidel on soliidne ja diskreetne, andes väga selge sõnumi – see toode on eestimaine,» kommenteeris Selveri tegevdirektor Iivi Saar.

Kampaaniaga tootjate poole pealt liitunud AS Kalev Chocolate Factory juhatuse esimees Kati Kusmin lisas, et tarbijate seas tehtud küsitlused on välja toonud olulise kitsaskoha - kodumaiste ja importtoiduainete eristamine kauplustes ei ole lihtne.

«Paljusid eestimaiseid kaubamärke või nimetusi kandvad tooted võivad erinevatel põhjustel olla toodetud mujal. Seetõttu on lipumärk väga tänuväärne info andja toote eestimaisuse kohta. Mida rohkem Eesti ettevõtteid ja kauplusi lipukampaaniaga liitub, seda kõrgem on tarbijate teadlikkus ja suurem kampaania tulemuslikkus,» rääkis Kusmin.

Kampaania kestab järgmise aasta juunini.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles