Millised on õnnelike töötajate kümme omadust?

Kerti Kulper
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Pole just palju inimesi, kes end tööl olles õnnelikult tunneks, eriti suures kimbatuses võivad olla need, kes on üritanud uut töökohta leida, kuid see pole veel õnnestunud ning seetõttu tuleb oma vanal kohal edasi olla.

Kuna töötute arv on endiselt suur ja häid töövõimalusi ei pruugi just tihti leida, siis jäävad inimesed oma endistele töökohtadele, hoolimata sellest, et see töö ei paku ammu enam rahuldust. Rahulolematus tööga võib kaasa tuua stressi, depressiooni ja kurbuse, kirjutab Psychology Today.

Kas kusagil leidub siis ka inimesi, kes on oma tööd tehes tõeliselt õnnelikud ja võiksid teistele eeskujuks olla? Järgnevalt on välja toodud kümme omadust, mis õnnelikel töötajatel on.

Enda ümbritsemine heade inimestega. Seda on lihtsam öelda, kui teha, kas pole? Ei! Paljudel meist on töö juures juba olemas inimesed, keda me peame oma sõpradeks. Sellised suhted aitavad meil ümbritseva keskkonnaga paremini toime tulla ning vähendavad üksindustunnet. Mitmed uuringud on näidanud, et inimesed eelistaks pigem vähem palka saada, kui nad saaksid töötada meeldivas keskkonnas koos toredate inimestega.

Oma aja juhtimine. Sageli langeme lõksu, kus meil on ainult töö ja puudub eraelu. Tegelikult tuleks leida nende kahe vahel tasakaal. Mõned inimesed on arvamusel, et pikad töötunnid aitavad neil paremini teistest eristuda ja silma paista. Reaalsuses tähendab see vaid seda, et sa teed ületunde, mis ei tee sind mingis mõttes eriliseks töötajaks. Ürita oma tööaega paremini juhtida. Kui sul tõesti on vaja kauem tööl olla, siis tee seda. Ülejäänud ajal sulge arvuti siis, kui töötunnid on tehtud ja mine naudi oma eraelu.

Nad ei võta asju tõsiselt ega isiklikult. Töö juures leidub alati draamat. Küsimus on aga selles, kuidas probleemidesse suhtuda? Võib tunduda keeruline, aga kõik lahingud pole võitlust väärt. Oluline pole «võitmine», vaid see, mida järgmisena ette võtta. Sa pole enam keskkoolis, seega unusta see.

Nad naeratavad rohkem. Naermine ja naeratamine vabastavad endorfiine - kemikaali, mis tekitab eufoorilise tunde ja õnneliku oleku. Mida rohkem sa naeratad, seda rohkem julgevad ja tahavad inimesed sinu poole pöörduda.

Muutused on paratamatud, lepi nendega. Kas oled heas või halvas olukorras, pea alati meeles, et midagi muutub. See, kui kiiresti muutus aset leiab, sõltub juba sinust endast. Ainult sina suudad end õnnetuks teha. On lihtne keskenduda vaid halvale ning teistele kurta, kuivõrd õnnetult sa end tunned. Ära otsi pidevalt tähelepanu, liigu edasi ja keskendu positiivsele. Pea meeles, et kõik muutub.

Oma laua korras hoidmine. Uuringud on näidanud, et töö juures oma lauda kaunistavad inimesed on õnnelikumad kui need, kes laua unarusse jätavad. Miks? Siin mängib rolli end ümbritseva keskkonna kontrollimine ja omale n-ö pesa loomine. Sa pead töö juures ju umbes 8 tundi olema, kas tahad tõesti kogu aeg tühja lauda vaadata?

Tulevikule keskendumine. Mõnel meist on karjäär, kuid teisel vaid töökoht. Järgmine nõuanne on mõeldud neile, kes käivad tööl vaid selleks, et arveid maksta. Võtke midagi ette! Ei pea kohe kiirustama uut töökohta otsima, kuigi sellest oleks ka kasu. Leidke omale mõni tööväline tegevus, mis teile hästi sobib. Näiteks mõni fotograafiakursus või tantsutrenn. Õppige mõni uus oskus, mis pole teie päevatööga seotud. Treenides seda ajuosa, mida sa nii tihti ei kasuta (loominguline ja analüütiline pool), muutub su enesetunne paremaks ja sul on positiivne põhjus, miks tööpäeva lõppu oodata.

Lõpptulemustest kaugemale nägemine. Paljud inimesed näevad vaid seda, kui edukad on teised inimesed. Mis sellest aga kasu on? Kuidas teiste edu sind aitab? Keskendu sellele, mida sa ise kontrollida saad. Ära raiska oma aega teiste kadestamisele.

Mis silmist, see südamest. Sageli saame e-kirju, mis meid ainult närvi ajavad. Kas seetõttu, et keegi üritab meile midagi ebameeldivat pähe määrida või küsib midagi naeruväärset. Ära käitu impulsiivselt, oota mõned tunnid ja vasta kirjale faktide, mitte emotsioonide toel. Mõnikord võib jätta ka kirjadele vastamata. Kui tegemist on pakilise asjaga, siis see inimene tõenäoliselt helistaks sulle.

Juhendaja leidmine. Paljudel inimestel on töö juures juhendajad või lausa mentorid. Nad on avastanud, et kellegi tugi tekitab tunde, et neid mõistetakse ja kuulatakse ning vajadusel antakse nõu. See aitab töömuredega paremini hakkama saada ning tekitab parema tunde oma töö osas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles