Mai Loog: ostlemine on nagu edukas jahilkäik

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Donna Nordica 2013 suvekollektsioon «Silvia». Mai Loog sõbrannaga.
Donna Nordica 2013 suvekollektsioon «Silvia». Mai Loog sõbrannaga. Foto: Stanislaw Ryszkiewicz

Bangkokis elav filosoofiadoktor ja kirjanik Mai Loog (52), kes on Eestist eemal olnud juba üle kümne aasta, tunnistas Buduaarile, et Tai on tõeline ostuparadiis. Kui eestlaste jaoks on 50-protsendiline allahindlus juba suur asi, siis Bangkokis ei tõtta keegi ostlema enne, kui allahindlus on 90 protsenti.

Mai tunnistab, et ta armastab allahindlusi väga ning vahel on muidugi ette tulnud ka seda, et ta ostab mõne eseme, mis lõppkokkuvõttes siiski tarbetuks osutub. Sellisel juhul müüb ta selle hiljem lihtsalt maha või kingib mõnele tuttavale edasi. «Šoppama peab, sinna ei saa midagi parata tõesti. Kui Eestist pärast jaanipäeva ära sõitsin, siis juba Helsingi lennujaamast ostsin endale Escada uue suvelõhna Cherry in the Air, mis oli tõesti 5 protsenti odavam kui Tallinna Lennujaamas. Escada limited edition suvelõhnad on aastaid olnud minu suured lemmikud, nende puuviljalõhn on justkui troopikasse loodud, alati teeb tuju heaks,» ütleb Mai rõõmsalt.

Suuremad ostud teeb Mai muidugi Bangkokis. «Kui olin Bangkokki tagasi jõudnud, siis tegin väikse skywalk’i laupäeval - see on niinimetatud taevatee ehk taevarongi all tänava kohal kulgev kõnnitee, mis viib kaubamajadest ostukeskustesse. Seda mööda käimine on hea nädalalõpu linnasport. Central Worldi kaubamajast ostsin endale Guessi siidkleidi, mis oli 70 protsenti allahinnatud! Guess ja Guess by Marciano väljamüügid on minu erilised lemmikud, olen sealt paar korda isegi kasukaid ostnud. Kui kasukal on allahindlus 90 protsenti, siis kohe kuidagi ei saa jätta ostmata, kuigi tunnen end üsna tobedana,» naerab Mai, et Tais elades pole kasuka ostmine just kõige mõistlikum tegu. «Olen neid muidugi ka hiljem Euroopas kandnud ja siis, nagu eelnevalt juba mainisin, need kas maha müünud või ära andnud.»

Ka juuksehooldustooted õnnestus Mail endale hiljuti väga soodsa hinnaga soetada. «Ostsin Aveeno Pure Renewal juuksehooldusvahendeid, šampooni ja palsami, mõlemad kaheksa eurot pudel. Need sain siinsest kuulsast Villa supermarketist, kus käivad kohalikud välismaalased endale toidu- ja tarbekaupu ostmas. Nad müüvad isegi Eestis tehtud marineeritud heeringaid,» naerab Mai. «Ostsin just täpselt need juuksehooldusvahendid, sest need on sulfaadivabad, sildiga Sulfate Free. Meedias ringlevad jutud, et niinimetatud sulfaadid, mis tagavad pesuvahendi vahutamise, tekitavad ühtlasi ka vähki. Ma ei tea, kas see on haip, aga idee väiksemast kogusest keemiast minu peas meeldib mulle.»

Kas Mai peab end masstarbijaks või eelistab ta kaupa, mis on pigem eksklusiivne? «No kui masstoodang mind kõnetab ja hüüab: «Mai, ma olen sinu,», siis ma tõenäoliselt tahan seda. Näiteks on mul iPhone, see vist on masstoodang. Sama käib ainulaadse kohta, ta peab mind hüüdma ja ma pean ta ära tundma,» tõdeb Mai.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles