Kumb on tähtsam: dieet või trenn?

Dieet või trenn?

FOTO: SCANPIX

Täiuslikus maailmas teeksid kõik iga päev trenni ja sööksid vaid tervislikult. Kahjuks pole see alati võimalik. Seega otsis Yahoo! Shine abi ekspertidelt, et teada saada, millal on tähtsam dieet ja millal trenn.

Kaalu langetamine

Tähtsam: Dieet

Põhjus: Nagu uurimused väidavad, on kaalu langetamiseks kõige tähtsam tarbida vähem kaloreid. «Palju lihtsam on süüa 500 kalorit vähem kui põletada 500 kalorit trenni tehes,» ütleb Timothy Church Louisiana osariigi ülikoolist. Kuid uue väiksema kehakaalu säilitamisel on võrdselt tähtsad nii dieet kui ka trenn.

Energia saamine

Tähtsam: Trenn

Põhjus: Georgia ülikooli spordipsühholoog Patrick O’Connor sõnab, et trenni tagajärjel vabanevad organismis meile jõudu andvad neurotransmitterid nagu dopamiin ja noradrenaliin. Lausa ligi 70 uurimust on leidnud, et pidevalt trenni tegevatel inimestel on rohkem energiat.

Südamehaiguste riski vähendamine

Tähtsam: Dieet

Põhjus: «Kui ma peaksid valima vaid ühe toitainete grupi, mis südamehaiguste riski vähendab, valiksin ma Omega-3 rasvhapped,» sõnab South Dakota ülikooli südame-veresoonkonnahaiguste uurimuskeskuse juht William Harris. Uurimused on tuvastanud, et kaladest saadavad Omega-3 rasvhapped vähendab südamehaiguste riski kuni 64 protsenti. Sellele vaatamata on aga tähtis ka trenn, sest trenn tugevdab südame-veresoonkonda.

Suhkrutõve ennetamine

Tähtsam: Trenn

Põhjus: Ligi 10 miljonit Ameerika naist põevad diabeeti. Selle haiguse vastu on parimaks lahenduseks trenni ja dieedi kombineerimine, kuid trenn on siiski veidikese tähtsam. Aktiivne lihaste töö tarvitab verest glükoosi ja see hoiab veresuhkru taseme stabiilsena.

Vähi ennetamine

Tähtsad: Nii dieet kui ka trenn

Põhjus: Vähi ennetamiseks on kõige tähtsam süüa palju taimset toitu ja teha trenni. Tähtis on järjepidevus. Uurimused on näidanud, et mida regulaarsemalt inimene trenni teeb, seda väiksem on vähki haigestumise risk.

Tuju parandamine

Tähtsam: Trenn

Põhjus: Vermonti ülikoolis läbi viidud uurimus leidis, et vaid 20-minutiline trenn võib tuju tõsta lausa 12 tunniks. Paljude inimeste puhul võib trenn olla depressiooni vastu võitlemisel sama edukas kui spetsiaalsed ravimid.

Tagasi üles