Suure jaemüügiketi esindaja: meil on moraalne kohus fototöötlus keelustada

Kerti Kulper
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vasakpoolsel fotol on kujutatud originaalpilt ja kommentaarid, mida seal muuta tuleks; paremal pool on töödeldud foto.
Vasakpoolsel fotol on kujutatud originaalpilt ja kommentaarid, mida seal muuta tuleks; paremal pool on töödeldud foto. Foto: Debenhams

Suurbritannia jaemüügikett Debenhams on otsustanud keelustada töödeldud pesumodellide fotode kasutamise.

Debenhams loodab lõpu teha liigselt töödeldud fotode levimisele, sest nad «tahavad aidata klientidel end enesekindlalt tunda, mitte pommitada neid ebarealistlike kehakujudega», kirjutab Daily Mail.

Digitaalse fototöötluse kasutamine ebarealistlike kehakujude ja laitmatu naha loomiseks võib panna kliente kahtlema, kas nende enda välimus ja suurus on normaalsed.

Hiljutised uuringud on näidanud, et juba kooliealised tüdrukud pole oma kehakaaluga rahul ning mõned jätavad isegi toidukordi vahele, et saledamaks saada ja olla sellised nagu fotodelt vastu vaatavad modellid.

Debenhams kutsub üles ka oma konkurente, et need väldiks samuti töödeldud fotosid.

«Tahame, et ka teised jaemüügiketid meie eeskuju järgiks ja julgustaks pigem positiivset suhtumist oma kehadesse läbi minimaalse fototöötluse,» sõnas Debenhamsi esindaja.

Debenhamsi pesuosakonna juht Sharon Webb sõnas, et fototöötlus on ettevõtetele ka suur väljaminek. «Ettevõtetel kulub aastas miljoneid naelu selleks, et töödelda juba niigi ideaalseid fotosid,» sõnas Webb.

Ta lisas, et nemad kasutavad fototöötlust vaid vähesel määral, et eemaldada näiteks pigmendilaike või soengust väljas olevaid juuksekarvu. Webb rõhutas, et peamiselt tuginevad nad siiski modellide loomulikule ilule.

Debenhams on varemalt kasutanud pluss-suuruses mannekeene oma kaubamajades, samuti on koostööd tehtud puuetega modellidega ning parasportlastega. Jaemüügiketi seekordne kampaania seisneb selles, et naised tunneks end oma nahas hästi, mitte ei võrdleks end ebarealistlike piltidega, kahjustades seeläbi oma enesehinnangut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles