Uudsed viisid suviste puuviljade ja marjade nautimiseks

FOTO: SCANPIX

Kauaoodatud suvi on lõpuks saabunud ka poodide puuviljalettidele. Seal on end sisse seadnud nektariinid, aprikoosid, arbuusid ja muud suve juurde kuuluvad värsked viljad. Kuigi kõik puuviljad on suurepärased ka niisama ampsamiseks, pakub Huffington Post nende nautimiseks välja natuke ebatavalisemaid viise.

Mustikad

Väikesed lillad marjad sisaldavad ohtralt C-vitamiini, kiudaineid ja mineraali mangaan, lisaks aitavad nad võidelda ka vähi vastu. Ühe hiljutise uurimuse kohaselt oli naistel, kes menopausijärgselt tarbisid palju mustikaid ja virsikuid, väiksem oht haigestuda rinnavähki.

Kuidas nautida: Lisa värskeid mustikaid klassikalisele kanasalatile. Mitte liiga magusad mustikad sobivad imehästi kanaliha ja sellest tehtud salati kreemja tekstuuriga.

Nektariinid ja virsikud

Mõlemad puuviljad sisaldavad palju A- ja C-vitamiini ning kaaliumi. Põhimõtteliselt on nektariinid virsikud ilma «karvakesteta» ja seega pisut teise maitsega. Uurimused on näidanud, et nendes puuviljades leiduv ühend võib aidata eemale hoida diabeeti ja isegi ülekaalulisust.

Kuidas nautida: Nektariinide ja virsikute grillimine toob neile omase magususe veel rohkem esile ja nii valmib lihtsa vaevaga kalorivaene magustoit. Lõika puuviljad pooleks, eemalda kivi, määri pealt õrnalt õliga ning grilli umbes viis minutit. Naudi niisama või näiteks mee või vaniljejäätisega.

Kirsid

Kirsside sügavpunane värv viitab nende antioksüdantide rikkusele. Kirsse seostatakse näiteks liigesepõletikust tingitud valu ja treeningjärgse lihasvalu leevendamisega.

Kuidas nautida: Tee kirssidest kaste, mida nautida grillitud kana või grillitud sealihaga. Pruunista värsked kirsid väheses õlis koos šalott- ehk peasibulatega kuni kirsid on pehmed. Lisa üks või kaks supilusikatäit punast veini ja umbes veerand tassi puljongit ning hauta veidi aega madalal tulel. 

Vaarikad

Mustikatega sarnaselt sisaldavad ka vaarikad palju C-vitamiini ning ka teisi vitamiine ning väidetavalt võivad need marjad aidata ennetada ülekaalulisust ja aeglustada vananemist.

Kuidas nautida: Jääkuubikuid valmistades külmuta vaarikad jääkuubikute sisse ning hiljem saad neid huvitava maitsenüansi saamiseks lisada näiteks veele ja jääteele.

Ploomid

Ploomid, mida on maailmas lausa üle 2000 sordi, on suurepärased kiudainete ja C-vitamiini allikad. Lisaks sisaldavad nad ühendeid, mis aitavad kõhukinnisust leevendada.

Kuidas nautida: Kui ploomid hakkavad juba käest ära minema, on väga hea mõte teha neist külm puuviljasupp. Kuumuta õunamahl ja lisa sinna tükeldatud ploomid ning kaneel. Seejärel hauta madalal tulel kuni ploomid on pehmed. Püreesta segu mõne jääkuubikuga, lisa hulka maitsestamata jogurtit ja serveeri täiesti jahtunult.

Arbuus

Suve kehastus arbuus sisaldab ohtralt ühendit lükopeen, mida seostatakse eesnäärmevähi riski vähendamisega. Samuti on see puuvili kasulik silmanägemisele. Arbuus sisaldab veel ka palju A-, C- ja B6-vitamiini.

Kuidas nautida: Arbuusi lisamine suvisesse salsakastmesse annab kastmele huvitavama maitse ja samas muudab seda mahedamaks. Kasuta salsa tegemiseks värskeid tomateid, jalapenot, sibulat, koriandrit, laimimahla ja arbuusi. Lisa soovi kohaselt soola ja aseta tunniks külma, et maitsed jõuaksid seguneda.

Tagasi üles