Miks on Rootsi kaubamaja normaalsuuruses mannekeenid tekitanud nii suurt furoori?

Kerti Kulper
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mannekeenid Rootsi kaubamajas.
Mannekeenid Rootsi kaubamajas. Foto: Scanpix Sweden

Rootsi kaubamaja Åhléns on viimasel ajal palju tähelepanu saanud tänu sellele, et pood otsustas piitspeenikeste mannekeenide asemel kasutada normaalsuuruses mannekeene.

Normaalsuuruses mannekeenid võeti Rootsis kasutusele juba 2010. aastal, kuid hiljuti sotsiaalvõrgustikus Facebook avaldatud foto tõmbas neile uuesti tähelepanu ja sel korral tekitas see tunduvalt suurema diskussiooni tervisliku keha kujutamise üle, vahendab Daily Mail.

Reeglina kasutavad suured poeketid mannekeene, kelle keha vastaks rõivasuurusele 36-38, seega tõmbas inimeste huvi fakt, et üks poekett kasutab modelle, kelle keha on suuruses 40.

Åhlénsi kaubamaja andmetel on nende normaalsuuruses mannekeenide populaarsus olnud niivõrd suur, et foto on Facebookis kogunud üle miljoni fänni ning on tekitanud näiteks Ameerika Ühendriikides palju arutelusid selle üle, milliseid naisi peaksid rõivapoed oma lettidel kujutama.

Rootsi kaubamaja esindaja Monica Hultgren selgitas, et nad kasutavad erinevas suuruses mannekeene, sest ka nende kliendid on erinevas suuruses.

Moetööstus on viimastel aastatel palju kriitikat saanud piitspeenikeste modellide ja sellest tulenevalt ka ülisaledate mannekeenide kasutamise pärast poodides, sest need ei kajasta keskmise naise kehakuju.

Keskmine mannekeen on tavaliselt umbes 177 sentimeetrit pikk ja vastab rõivasuurusele 38, kuid näiteks keskmine rootsi naine on umbes 170 sentimeetri pikkune ja vastab rõivasuurusele 40.

Paljud eksperdid on arvamusel, et poodides peaks olema erinevas suuruses mannekeene, sest vaid piitspeenikeste naiste kujutamine tekitab paljudes naistes masendust ja isegi söömishäireid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles