Ehtekunstnik Tanel Veenre: ehe on universaalsem kui ballikleit

Linda Pärn
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tanel Veenre ja Iiris Vesik
Tanel Veenre ja Iiris Vesik Foto: Mihkel Maripuu

Tuntud Eesti ehtekunstniku Tanel Veenre loomingut võis eilsel presidendi vastuvõtul näha kaunistamas mitmeid naisi. Kunstniku sõnul ei ole aga ehtekunstis mingeid trende ega moodi – ehe sõltub selle kandjast ja kestab kauem kui peokleit.

Presidendi vastuvõtul oli Taneli meelest palju lahedaid ehteid ja tegijate käekiri oli tuntav. Teiste loomingut ta kommenteerida ei tihanud, kuid avaldas siiski, et viskas presidendiproua ehtepiltidele pilgu peale. «Ilvese ehted olid just lähedalt vaadates väga muljetavaldavad, neis oli palju detaile,» kiitis Veenre Anneli Tammiku tööd.

Tanel Veenre ehteid kandsid vastuvõtul teiste seas Elina Pähklimägi, Iiris Vesik, Reet Roos, Margus Allikmaa abikaasa ja Helen Sildna.

Seda ei saa Veenre sõnul öelda, et trendid ja mood tema loomingut mõjutaks. «Antud juhul on need tehtud inimesest lähtuvalt, tervikut silmas pidades,» selgitas ta ja lisas, et presidendi vastuvõtul kanti ka ehteid, mis olid välja valitud ta varasematest kollektsioonidest. «Ehe on ise nii intiimne, et lähtub tellitavast ja seda kantakse uuesti. Ehted on nii universaalsed, neid saab vabalt kanda ka viiekümne aasta pärast ja pärandada oma tütardele, selles mõttes seal trende pole.»

Kuna autoriehted on isikupärased ja väärikad, siis saab neid kunstniku sõnul kanda üha uuesti ja uuesti, mitte nagu ballikleiti, mida peab uuesti kandmiseks tuntavalt muutma. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles