Uuring: eurooplased eelistavad klaaspakendit

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast sööki tuleks suud loputada puhta veega.
Pärast sööki tuleks suud loputada puhta veega. Foto: Caro / Scanpix

6200 Euroopa majapidamist hõlmanud uuringu põhjal eelistab kolmveerand Euroopa tarbijatest toidu ja joogi pakendimaterjalina klaasi.


«74 protsenti eurooplastest eelistavad klaasi, kuna see säilitab toidu maitse, kaitseb seda saastumise eest ning on kõige keskkonnasõbralikum pakendimaterjal,» kommenteeris 12 riiki hõlmanud uuringut selle läbiviija Euroopa Konteinerklaasi Föderatsiooni (FEVE) president Dominique Tombeur.

Pooled uuringus osalenutest uskusid, et klaasil on keskkonnale positiivsem mõju kui muudel pakendimaterjalidel. Tarbijad pidasid klaasi kõige keskkonnasõbralikumaks pakendiks ja põhjendasid seda sellega, et klaas on korduvkasutatav.

Kümnest eurooplasest üheksa teab, et klaasi saab lõputult uuesti kasutada, ilma et selle kasutusomadused kuidagi kannataksid: 82 protsenti tarbijatest ütleb, et on aktiivsed ja veendunud korduvkasutajad. Riikidest, kus enam kui 90 protsenti majapidamistest tagastab pudelid ja purgid kogumispunktidesse, toob uuring esile Saksamaa ja Austria.

Tervislikum valik

Uuringust selgub, et enamik tarbijaid on mures negatiivse mõju pärast, mida teatavad pakendimaterjalid võivad toidule ja joogile avaldada. 69 protsenti ostjatest on veendunud, et toidu ja joogi algmaitse ja toiteväärtus säilivad kõige paremini klaaspakendis. 48 protsenti ütleb, et tervise seisukohast on klaas kõige ohutum pakendimaterjal.

Vastuseks uuringu tulemustele käivitab klaaspakenditööstus klaasisõprade liiikumise - aktiivse sotsiaalvõrgustiku, mis liidab inimesi, kes peavad klaasi iseenda, oma pere ja keskkonna jaoks õigeks valikuks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles