Kuus lahendust mao ülihappesuse vähendamiseks

Valud. Pilt on illustreeriv.

FOTO: Panther Media / Scanpix

Magu on tundlik ja pirtsakas organ ning kui miski toidupoolis talle ei sobi, oskab ta sellest mitmel moel märku anda - muudab kõhu õhupalliks või torgib nii et kõrvetab.

Tihtipeale taastab mao normaalse happesuse elustiili muutmine, vahendab ajakiri Tervis ning toob kuus lahendavat meelespead, kuidas vaevusi leevendada.

1. Söö aeglaselt! Nii väldid liigse õhu allaneelamist, sest kui magu täitub õhuga, kipub tekkima puhitus ja ebameeldiv tunne kõhus. Õhu väljumisel röhatades võib liigne hape paiskuda söögitorru ja põhjustada põletavat tunnet. Aeglaselt süües annab kõht varem märku, et on täis.

2. Ära söö suuri portse! See tekitab raskustunnet kõhus ja mõjutab maomahla happesust. Suurt toiduhulka seedides kipub hape sattuma söögitorusse.

3. See kindlatel aegadel! Kõige olulisem on hommikusöök - see peaks olema toitev, aga ka kergesti seeditav (mitmeviljapuder; omlett). Lõunane toidukord võiks olla kõige suurem ja sisaldama kindlasti sooja toitu. Õhtusöögiks vali midagi kergemat ja lihtsamini seeditav (väldi rasvaseid, liiga vürtsikaid toite). Kiudainerikkad toidud reguleerivad seedimist ja vähendavad liigset happesust. Kolme toidukorra vahele võiks jääda kaks vahepala (näiteks paar puuvilja, pähklid, jogurt). Ära söö suure suhkru- ja soolasisaldusega toite.

4. Hoidu gaasilistest jookidest! Need ei pruugi küll kaasa tuua ülihappesust, kuid gaas võib viia happed kehaosadesse, mis on tundlikud happeliste maovedelike suhtes.

5. Puhka, puhka, puhka! Tänapäeva kiire elutempo juures unustatakse ennast sageli hilisteks tundideks tööle ning isegi vabal hetkel avastatakse ennast töömõtteid heietamas. Liigne stress aga põhjustab happesuse suurenemist maos.

6. Spordi!  Regulaarne trenn levendab stressi ja parandab seedimist. Trenni tehes jälgi, et ei tekiks vedelikupuudust!